Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren basın mensuplarıyla bir araya geldi. Düzenlenen toplantıda konuşan Başkan Deviren, "Yüz günlük icraatlerimizi gündeme getireceğiz. İyi bir şey yapsak bile acaba nerden vurabiliriz diye açık arıyorlar, amacımız provokasyon değil şeffaflık" dedi.
YUSUF OSMAN İMAN / BURSADA BUGÜN
Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren basın mensuplarıyla bir araya geldi. Düzenlenen toplantıda konuşan Başkan Deviren'in gündeminde Gemlik için yapılmak istenen çalışmalar yer aldı. Aynı zamanda kendisine yöneltilen "Gemtaş'da neler oluyor?", "Kentsel dönüşüm ne olacak?" gibi sorulara da yanıtlar verdi.
"GEMLİK'İN DEPREM GERÇEĞİ GÖZ ARDI EDİLMEMELİ"
Gemlik'te deprem gerçeğinin ciddiye alınması gerektiğinin altını çizen Deviren, "Gemlik'in depremsel gerçeği var. Mehmet Uğur Sertaslan'ın deprem projesinin bir maketten ibaret olduğunu düşünüyorduk, sonrasında bir şirketten kısa bir özet aldık ve sadece düğmeye basılmadığını gördük bu bizi sevindirdi. Maaliyetleri toparlayıp, Ankara ile temas kurup, Burkent işbirliğiyle bu duruma el atacağız. Sloganımıza uygun hareket ediyoruz "Birlikte başaracağız." Gerekirse Cumhurbaşkanının kapısını çalarız" şeklinde konuştu.
Cihatlı'da bulunan sekiz yıldır yarım bırakılmış ve kötü durumda olan konutlar projesine de değinen Başkan Deviren, "365 Cihatlı sosyal konutları projesi meclisten geçti, İhaleye çıkacak ve ihtiyacı olan kişiler yararlanabilecek. Sekiz yıldır kullanılmıyordu. Kötü durumdalar hepsini düzelteceğiz" ifadelerini kullandı.
"GEMLİK'İN TRAFİK SORUNUNU VALİ İLE KONUŞACAĞIZ"
Her gün kilitlenen Gemlik trafiği özellikle 25 şubattaki deprem sonrasında caddelerin her gün artan araç sayısına oranla dar olduğu, olası depremde vatandaşın nereden tahliye edileceği gündem olmuştu. Bu doğrultuda Gemlik girişinin düzenlenmesi gerektiği söyleyen Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, "Gemlik'in trafiği hakkında giriş ve çıkışında büyük sıkıntılar yaşıyoruz bunun için Kara Yolları Müdürlüğü'nün henüz bir projesi yok. Vali bey ile konuşarak destek İsteyeceğiz. Ötekileştirme, ayrıştırma istemiyoruz. Gemlik deprem bölgesi. AFAD Orhangazi'ye iki bin küsür görevli atarken, Gemlik'de bu sayı 11 bin kişi. Gemlik'in farkına varmalarını sağlayacağız"dedi.
"GEÇMİŞTEKİ GÜZEL PROJELER DEVAM ETTİRİLECEK"
Başkan Deviren, adaylık sürecinde Gemlik'te çocuklar ve gençlere alan açılması gerektiğini dile getirmişti. Bu alanda adım atmaya başladıklarını söyleyen Başkan Şükrü Deviren, "Çocuklarla ilgili çok ciddi çalışma olacak. Refik Bey döneminden kalan iyi projeler var, devam ettireceğiz. Emek verenlere teşekkürler" diye konuştu.
"1 HAFTA İÇİNDE KENT LOKANTASI HİZMETE GİRECEK"
Deviren, "Kent lokantaları çalışmaları devam ediyor. En geç bir hafta içinde Kamil Beki Kent Lokantası hizmete girecek. Diğeri ise inşaat aşamasında. 64 kişilik olacak, katlı otoparkın altında ilk etapta 500 kişilik yemek çıkacak, kartı olan ihtiyaç sahipleri bedava yararlanabilecek"dedi.
"1 SENEDE SATILAN ÜRÜNLER 3 AYDA 3 KATI KADAR SATILDI"
Mecliste de tartışılan araç tahsisi konusunda açıklama yapan Deviren, "Mecliste bize yönelik sorulan bu arkadaşlar ne iş yaparlar? Ne için araç tahsis edildi? gibi sorulara cevaben şunları söylemek istiyorum, GEMTAŞ şirketimizin 1 sene içerisinde sattığı zeytin ve zeytinyağının 3 katını arkadaşlarımız sadece 3 ay içinde sattı. Görevleri de şuydu: Gemlik'in sahip olduğu mülklerin, arazilerin listesini çıkartmak. Bizlerde bundan sonraki süreçte o mülkleri özellikle zeytinlik ve arazi olanlarını kent konseyiyle, hangi arazide, ne ekilir diyerek tespit ettik" sözleriyle konuya açıklık getirdi.
"SAHİLLERİN YÖNETİMİ BİZE VERİLMELİ"
Başkan Deviren, sahillerin yönetimi konusunda ise şunları söyledi:
"Bursa Belediye Başkanı Mustafa Bey, her şeyi bildiğini ve 1400 tane bekleyen randevusu olduğunu, başkanların rahat bırakılması gerektiğini söylüyordu. Sahiller bizde değil Başkan Bozbey. Biz sizi aramayalım Uğur bey mevcut görevinde bize yardım edebilir dememin üstüne, "Hayır, tabi ki her zaman arayın"dedi" şeklinde konuştu.
Bayramlarda ulaşımın ücretsiz yapılmaması gerektiğini dile getiren Deviren, Bozbey'in Gemlik ile Kurşunlu'nun farkında olduğunu ifade etti. Sahillerin yönetimini kendilerinin yürütmesini, sahil bakımının ise Büyükşehir tarafından yapılmasını talep etti.
"HİÇ BİR DERNEĞE YER VERMEYECEĞİM"
Deviren, belediye mülklerinin derneklere verilmesi konusunda net bir duruş sergileyerek, bu konuda herhangi bir yer tahsis etmeyeceğini belirtti. Geçmişte üç derneğe yer verildiğini ve bunun neden yapıldığı konusunda bilgisinin olmadığını ifade eden Başkan, boş arazilere park yapmak istediğini ve bu alanlardan herkesin faydalanması gerektiğini düşünüyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2024.07.10 16:03