ADANA'da, evinden yürüyerek diyaliz merkezine giden böbrek hastası 68 yaşındaki Mehmet Zahit Alevşimşek'in içerisinde ilaçlarıyla birlikte bir miktar parası bulunan çantasını gasp edip, başına da sopayla vurup öldürdüğü öne sürülen 30 yaşındaki Kadir Çayırcı hakkında, cinayetten ağırlaştırılmış ömür boyu, gasp suçundan da 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.
Olay, 5 Nisan 2013'te, merkez Seyhan İlçesi Akkabı Mahallesi'nde meydana geldi. Böbrek hastası Mehmet Zahit Alevşimşek, diyaliz merkezine gitmek üzere evinden çıkarak yürümeye başladı. Şıh Cemil Caddesi'ne gelen Alevşimşek'in yanına yaklaşan Kadir Çayırcı, elindeki sopayla tehdit ederek para istedi. Alevşimşek kabul etmeyince de sopayla başına vurdu. Çayırcı, sopa darbeleriyle olduğu yere düşen böbrek hastası Alevşimşek'in elindeki, içerisinde ilaçlarıyla bir miktar parası bulunan çantayı alarak kaçtı. Hastaneye kaldırılan Alevşimşek, 24 gün sonra öldü. Çayırcı da olaydan bir ay sonra yakalanıp tutuklandı.
Soruşturmasını tamamlayan Cumhuriyet savcısı, olayla ilgili iddianame hazırladı. 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nce kabul edilen iddianamede, Kadir Çayırcı hakkında, 'nitelikli öldürme' suçundan ağırlaştırılmış ömür boyu, 'nitelikli yağma' suçundan da 15 yıla kadar hapis cezası istendi.
İddianamede, sanığın polisteki ifadesinde, "Bisikletle giderken 'Etrafına bak' deyince, bir dal parçasıyla başına vurdum" dediği, savcılıktaki sorgusunda ise inkar ettiği, ancak olay yerindeki işyerlerine ait güvenlik kamerası görüntülerinde, sanıkta bisiklet bulunmadığı, ölenle birlikte yürürken görüldüğü ve gasp suçunu gizlemek için cinayeti işlediği ileri sürüldü.
Sanığın yargılamasına önümüzdeki günlerde başlanacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.07.10 10:57