Erdoğan AK Parti Kongresi'nde yaptığı konuşmayla partisine veda ediyor...
İşte konuşmasından satırbaşları;
Sevgili yol arkadaşlarım, sevgili kader arkadaşlarım, buraya gelen herkesi en kalbi duygularımla selamlıyorum.
Adalet ve Kalkınma Partisi'nin kongresinin hayırlara vesile olmasını rabbimden niyaz ediyorum.
13. yaşındaki AK Parti teşkilatı her türlü övgüyü hak ediyor. AK Parti teşkilatında görev almış herkesi selamlıyorum.
AK Parti Kadın kollarına şükranlarımı sunuyorum.
Alnı ak gençler sizleri gönülden selamlıyorum. Sizlere her zaman inandım ve güvendim. Gençler bu milletin umudusuzunuz. Dünyadaki mazlumların umudusunuz.
Bugün sizleri çok daha farklı, çok daha samimi bir şekilde selamlıyorum.
Bugün sınırdaki mehmetçiğimizi, polisimizi selamlıyorum. Saray Bosna'da, Afganistan'da olan mehmetlerimi selamlıyorum.
26 Ağustos Malazgirt zaferimizin 943. yılımızı kutladık. Sultan Alpaslan ve şehitlerini hürmetle yad ettik. Çaldıran zaferinin 500. yılını kutladık. Yavuz Sultan Selim ve askerlerini hürmetle yad ettik.
AK PARTİ TEŞKİLATI TARİH YAZDI
10 Ağustos'ta bu teşkilat tarih yazdı. Dağ, tepe demediniz her yere ulaştınız. Bu tarihi hadiseyi siz kendi ellerinizle inşaa ettiniz.
Türkiye Cumhuriyeti'nin halk oyuyla gelmiş ilk Cuhmurbaşkanını sizler seçtiniz. Gayretleriniz, alın terleriniz için sizlere teşekkür ediyorum.
AK PARTİ İLKLERİN PARTİSİDİR
Şahsımı aday gösteren grubumuza teşekkür ediyoruz. Tarihimizde ilk kez Cumhurbaşkanını halk seçti. İlk turda sizler bu kardeşinizi seçtiniz.
Türkiye yeniliklere en kadar uyum sağladığını gösterdi. İlk kez yapılmasına rağmen hiçbir sorun çıkmadı. AK Parti her zaman ilklerin partisi olmuştur.
Demokratik olgunluğunu gösteren aziz milletime sonsuz teşekkürler.
Bu olağanüstü kongreyle 13 yıldır gururla taşıdığım Genel Başkanlık görevini sizlere teslim ediyorum. 13 yıl 13 gün sonra görevim sona eriyor.
Yarın saat 14:00'da Meclis'te mazbatımızı teslim alacağız. Türkiye Cumhuriyeti'nin 12. Cumhurbaşkanı olarak görevimize devam edeceğiz.
1 Temmuz'da adaylığımın açıklandığı toplantıda bunun bir başlangıç olacağını söyledim. Balkon konuşmasında da aynı şeyleri söyledim.
Bugün değişen şekildir. Öz değişmiyor. Davamız, ideallerimiz değişmiyor. Bugün sadece isimler değişiyor.
MUSTAFA KEMAL'İN UFKU, NECMETTİN ERBAKAN'IN EMEĞİ VAR
AK Parti 13 yıllık bir siyasi parti olsa da asırlar öncesinde başlamış kutlu yürüyüşün devamıdır. 1071'de Sultan Alpaslan'ın ardında dua eden askerlerin duyguları neyse bizim duygularımız da aynen odur. Selahaddin Eyyübi'nin askerlerinin duyguları neyse bizim de odur.
Mohaç'ta, Arabistan çöllerinde, Sarıkamış'ta, Çanakkale'de olanlar bizim dedelerimizdir.
Kurutuluş Savaşı'nda yaşamak ve ya da şerefiyle ölmek için yola çıkan mehmetçiğin torunlarıyız.
Tüm mazlumları korumak için mücadele veriyoruz. Biz kökü maziden olan atiyiz.
Biz kökü olmayan, geçmişiyle irtibatını koparan bir hareket değiliz. Bu harekette Abdülhamid'in ruhu, Sultan Alpaslan'ın imanı, Mustafa Kemal'in ufku vardır. Bu harekette Necmettin Erbakan'ın da emeği vardır. Turgut Özal'ın da alın teri vardır.
Bu hareket nebisini kendisine rehber edinmiş bir hareketttir.
Bu hareket Ahmet Yesevi'den, Hacı Bektaşi'ye, Necip Fazıl'dan Nazım Hikmet'e Mehmet Akif'ten Sezai Karakoç'a bu tatlı pınarlardan beslenmiş bir harekettir.
İsimler önemli değildir. Hz. Adem ile başlayan Hak ile Batıl mücadelesi devam ediyor.
Bu dava sancağını gençler alacak onurla, şerefle yola devam edecektir.
Bu dava mensuplarına şeref verir. Ben yoksam dava da yok diyenler daha en baştan kaybetmiş olanlardır. Ben olmazsam dava ilerlemez diyenler kibir tuzağına düşmüştür.
"Size emrolunduğu gibi dosdoğru olun" İşlerinizde istişare edin.
Bu dava hiçbir zaman koltuk davası olmamıştır. Davasına ihanet edenlerin ne olduğunu tarih göstermiştir. Bizim içimizde de bunlardan çıktı. İşte onları hiçkimse hatırlamıyor hatırlamayacak.
Okyanus ötesinden gelen telefonla istifa edenleri, darbecilerin sözleriyle iş yapanları kimse hatırlamıyor ve hatırlamayacak.
Bu dava dimdik yoluna devam ediyor. Unutulmayan namzet adaylar da yok değil. Ama onlar da zamanı geldiğinde çöplüğe gidecek.
Bu kadim dava ne isimler gördü. Hepsi geldi geçti ama dava devam etti. Bu dava arkasında eser bırakanlar asırlar boyunca hatırlanacak.
Bu davanın neferleri olarak inşallah hayırla hatırlanmamızı bizlere nasip etsin.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2014.08.27 11:59