3 Aralık Dünya Engelliler Günü dolayısıyla açıklama yapan Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Başkanı Barış Aydın, "Bugün, engelli insanları anlayabilmek, onlar için yaptıklarımızı ve yapamadıklarımızı sorgulayabilmek açısından çok önemli" dedi.
Birleşmiş Milletler'in 1992 yılında aldığı kararla 3 Aralık, Uluslararası Engelliler Günü olarak ilan edildi. Amaç; engelli insanların sorunlarına dikkat çekmek ve duyarlılığı artırmak.
Ulaşım alanları, eğitim kurumları, sağlık merkezleri, toplu taşıma araçları gibi yaşamın birçok alanında "engeller" ile karşılaşan engelli vatandaşların farkına varmak gerektiğini belirten Türkiye Genç İşadamları Derneği (TÜGİAD) Ankara Başkanı Barış Aydın, "Engelli vatandaşlarımızla birlikte yaşadığımızı unutmamalıyız. Bugün, engelli insanları anlayabilmek, onlar için yaptıklarımız ve yapamadıklarımızı sorgulayabilmek açısından oldukça önemli" dedi.
Engelli insanların haklarına değinen Aydın, "Engelli insanlarımıza eşit yaşam hakkı sunulması noktasında daha duyarlı olunması için hep birlikte mücadele etmeliyiz. Engellerin ortadan kalktığı bir dünyada yaşam için çalışmalarımızı hızlandırmalıyız" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.12.03 11:04