Yıldırım Belediyesi, 10-16 Mayıs Engelliler Haftası etkinlikleri kapsamında Barış Manço Kültür Merkezi'nde, Bedensel Engellilerle Dayanışma Derneği işbirliği ile tekerlekli sandalye dağıtım töreni düzenledi.
Pfizer sponsorluğunda, Yıldırım Belediyesi tarafından belirlenen 19 engelli yetişkin ve çocuğa tekerlekli sandalyenin dağıtıldığı törende, BEDD (Bedensel Engellilerle Dayanışma Derneği) Danışmanlar Kurulu Başkanı, eski Milletvekili ve sinema oyuncusu Ediz Hun konuşmacı olarak katıldı.
Zihinsel ve Ruhsal Engelliler Derneği'ne üye çocuklardan oluşan Mehter Takımı'nın gösterisi konuklardan bol bol alkış alırken tören de Yıldırım Belediyesi Hacı Mehmet Zorlu Engelliler İş Eğitim Okulu öğrencilerinin dans gösterileri de büyük beğeni kazandı.
Tekerlekli sandalye sponsorluğunu Pfizer Firması üstlenirken Özdilek de engelli vatandaşlara çeşitli hediyelerin yer aldığı paketler verdi.
Çok sayıda vatandaşın katıldığı tekerlekli sandalye dağıtım töreninde Ak Parti Bursa Milletvekili Canan Candemir Çelik, Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, BEDD (Bedensel Engellilerle Dayanışma Derneği) Genel Başkanı Kemal Demirel, BEDD Danışmanlar Kurulu Başkanı, eski Milletvekili ve sinema oyuncusu Ediz Hun, Ak Parti Yıldırım İlçe Başkanı Hüdai Yazıcı ile çok sayıda vatandaş hazır bulundu.
Açılış konuşmasını yapan Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin, Engelliler Haftası'nda, ihtiyaç sahibi engelli vatandaşlara tekerlekli sandalye dağıtmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirterek, "Yıldırım Belediyesi olarak engelli kardeşlerimiz için birçok fiziki ve sosyal projeye imzamızı attık. Unutmamız gerekir ki hepimiz potansiyel engelli adayıyız. Kimin ne zaman başına ne geleceği asla bilinemez. Dolayısıyla engelli kardeşlerimize sahip çıkmalı onlara gereken ilgi ve alakayı göstermeliyiz" diye konuştu.
BEDD Genel Başkanı Kemal Demirel'de kendilerine bu platformu hazırlayan Yıldırım Belediye Başkanı Özgen Keskin ve ekibine teşekkür ederek, tüm engellilere engelsiz bir yaşam için mücadelelerini sürdüreceklerinin altını çizdi. Engelli kişilerin büyük zorluklarla yaşam mücadelesi verdiklerini belirten Demirel, yerel yönetimlerin önemine değindi.
Gecenin şeref konuğu olan Ediz Hun ise, eski bir sanatçı olarak engellilerin sorunlarına ve onların yaşam kalitelerinin arttırılmasına yönelik çalışmaları her zaman destekleyeceğini söyleyerek, engellilerin toplumda aciz bireyler olarak algılanmaması gerektiğini belirtti. Yıldırım Belediye Başkanı Keskin'i özel olarak tebrik ettiğini vurgulayan Türk Sinemasının jönü Ediz Hun, "Yıldırım mükemmel ve büyük bir ilçe. Yıldırım, yeşilin korunduğu çağdaş bir ilçe örneğidir. Tebrik ediyorum" dedi.
Yıldırım Belediyesi Türk Halk Müziği Sanatçısı Engin Sezer de gece sonunda sahne aldı. Sezer'in şarkılarına eşlik eden engelli vatandaşlar gönüllerince eğlendiler.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.05.13 11:58