Türkiye'de hayat pahalılığı vatandaşların en büyük mücadele verdikleri sorunlar arasında yer alırken emekliler asgari ücret altında aldıkları maaşla geçim sıkıntısı çekiyor. En büyük talepleri ise en düşük emekli aylığının asgari ücrete eşitlenmesi.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Türkiye'de emekliler asgari ücret altında aldıkları maaşla geçim mücadelesi veriyor. Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), Pazar günü İstanbul Kartal'da emeklilerin bu ve benzer sorunlarını dile getirmek için toplanacak. DİSK Emekli Sen Bursa Şube Başkanı Sacit Çam ise, emekli aylıklarının alt sınırı asgari ücretle eşitlenerek en az asgari ücrete uyumlu bir biçimde artış sağlanmasının temel görüşleri arasında olduğuna dikkat çekerken İstanbul Kartal'daki eyleme de Bursa Şubesi olarak katılacaklarını belirtti.
EMADDER Bursa İl Temsilcisi Gürkan Şimşek de, "Emeklilerin şu anda aldıkları ücretler yaşam standartlarına uygun olmayan bir ücret" dedi.
DİSK EMEKLİLERİ İSTANBUL KARTAL'DA BİR ARAYA GETİRECEK
Emeklilerin yoksullukla mücadelesine ses olmak amacıyla İstanbul Kartal'da DİSK'in düzenlediği buluşmaya tüm Türkiye'den emeklilerin katılması bekleniyor.
"İNSANCA YAŞAMAK İSTİYORUZ"
DİSK Emekli Sen Bursa Şube Başkanı Sacit Çam, Bursa şubesinin de buluşmaya katılacağını söyleyerek emeklilerin asgari ücret altında aldıkları maaşın iyileştirilmesinin en büyük talepleri olduğuna vurgu yaptı. 'İnsanca yaşamak istiyoruz!' diyen Çam, aylık bağlama oranlarının değiştirilerek 2008 öncesi yüzdelere göre güncellenmesini istediklerini ve emekli aylıklarının alt sınırının asgari ücretle eşitlenmesi gerektiğinin altını çizdi.
"EMEKLİLER ÜCRET ADALETSİZLİĞİNDEN YAKINIYOR"
Pazar günü Bursa Şehreküstü Meydanı'nda emekliler ve emeklilikte yaşa takılan vatandaşlar için stant çalışmaları yapacaklarını söyleyen EMADDER Bursa İl Temsilcisi Gürkan Şimşek ise emeklilerin ücret adaletsizliğinden yakındığına dikkat çekti.
"BEKLENTİMİZ ASGARİ ÜCRET ÜZERİ BİR MAAŞ"
Şu anda emeklilerin aldıkları ücretlerin yaşam standartlarına uygun olmayan rakamlar olduğunu söyleyen Şimşek, "Beklentimiz asgari ücret üzerinde bir maaş olması. Ülke şartlarında geçinebilecekleri bir ücretin olmasını talep ediyoruz. Emeklilerin bu şartlar altında geçinebilmesi bir mucize. Pazar günü yapacağımız stant çalışmasında hem bu haksızlığa karşı durmalarını hem de derneğimizi üye olmalarını istiyoruz. Standımıza tüm emekli işçileri ve mağdur kesimleri bekliyoruz" dedi.
Ekonomi, 2023.09.22 18:07