Amerika'dan gelen son veriler pozitif bir tablo çiziyor. Peki bu tablo süreklilik gösterecek mi? Amerikalılar ekonomik konjonktürlerin düzeldiğine inanmıyorlar.
Geçmiş aylara bakıldığında güçlü bir ilerlemeyi, aniden ve sinir bozucu bir şekilde bir başka yavaş büyüme periodunun izlediğini gözlemleyebiliyoruz. CNN Money yazarı Annalyn Kurtz'a göre, bu yüzden Washington da muhtemelen bir korku politikası hakim.
Bu süreç içerisinde şüpheci kişilere dönüşen Amerikalıları suçlayabilir misiniz?
Son gelen raporlar ekonominin görünümü hakkında iyimser düşünmemiz için bir çok neden veriyor.Yüzde 7'lik işsizlik oranı son beş yılın en düşüğünde gerçekleşiyor. Emlak sektörünün durumu tekrardan iyiye gitmeye başladı. Ev satışları ve fiyatları yükseldi ve konut başlangıç izinleri 2007 seviyesine geri döndü. Otomobil satışları 2006'dan bu yana olan en güçlü büyümesini kaydetti. Benzin fiyatları bu sene önemli ölçüde düştü ve hisse senedi piyasaları yüzde 26 yukarıya geldi.
Öte yandan Kurtz CNN Money için yazmış olduğu makalede, insanların bunun umut verici bir çıkış olduğu hissine kapılmadığının altını çizdi.
Geçtiğimiz hafta yapılan CNN anketine katılan Amerikalıların sadece yüzde 24'ü ekonomik kondisyonların iyileştiğine inandığını ifade etti. Cevaplayıcıların yaklaşık olarak onda dördü ise ekonominin hala kötüye gittiğini düşünüyor.
Amerika'da iyi gelen verileri bir kenara bırakmak gerekirse hala büyük ölçüde işsizlik sorunu var. 11 milyon Amerikalı hala işsiz.
Çalışma Bakanı Tom Perez ''Biz hala uzun vadeli işsizlik sorunu konusunda endişeliyiz. Problemler devam ediyor'' diyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.12.11 07:37