Eğitim-İş Bursa Şubesi Başkanı Yeliz Toy, yazılı olarak yaptığı açıklama ile Bursa'daki okullarda yardımcı hizmetli personeli yetersizliği yaşandığına dikkat çekti. Toy, İŞKUR'un bu alandaki işe alımlarda katı kurallar uygulaması nedeniyle okullarda hijyen koşullarının karşılamadığını ve öğrencilerin sağlığının tehlikeye atıldığını söyledi.
HABER MERKEZİ / BURSADA BUGÜN
İŞKUR'un okullarda çalışmak üzere aradığı işçiler için katı şartlar belirlediğini ve bu nedenle okulların personelsiz kaldığını ifade eden Eğitim-İş Bursa Şubesi Başkanı Yeliz Toy, "Okullarda kadrolu yardımcı hizmetli istihdam edilmediği için bu ihtiyacı karşılamak üzere İŞKUR tarafından 9 aylığına geçici personel görevlendirilmekteydi. Ancak İŞKUR'un getirdiği yeni kural binlerce okulu personelsiz bıraktı. İŞKUR bünyesinde son 5 yılda 9 aydan fazla istihdam edilmemiş olmak ve hane gelirinin 8 bin 250 TL'nin altında olması gibi kurallar nedeniyle okullarda çalışacak yardımcı hizmetli bulunamıyor" dedi.
"OKUL MÜDÜRLERİ KÖY KÖY DOLAŞIP İŞÇİ ARIYOR"
Bursa'daki okul idarecilerinin 'İŞKUR'da 9 ay çalışmamış' olma şartını karşılayan işçi bulmak için köyleri dolaştığını belirten Toy, şunları söyledi;
"Milyonlarca işsizin yaşadığı bir ülkeyi İsveç gibi görmek ve böylesine katı kurallar getirmek, 9 aylık geçici işin bile dağıtılmak zorunda kalındığı bir ülke gerçeğini örtmez. Bursa'da okul müdürlerinin köy köy dolaşıp İŞKUR'da 9 ay çalışmamış işçi aradığı bir süreci yaşıyorken, yapılması gereken bu akıl dışı kuralı ortadan kaldırıp okulların yardımcı hizmetli sorununu çözmektir. Okulların yardımcı hizmetli personeli eksiğiyle başlamış olması daha ilk haftadan başta ishal olmak üzere birtakım hastalıkların yaygınlaşmasına neden oldu. Covid-19 salgını da devam ederken okulları kadrolu personelsiz bırakan hatalı politikalar, çocuklarımızın sağlığını tehlikeye atmaktadır."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.09.22 12:48