Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Ramazan Acar, Bursada Bugün'de Pınar Yeniyiğit'in sunduğu Fi Kelam programının konuğu oldu. Programda Türkiye ve Bursa'nın eğitim konusu, virüsün neden olduğu eğitimde aksaklıklar ve gündemdeki zamlar ele alındı.
İREM ERBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursada Bugün'de Pınar Yeniyiğit'in sunduğu Fi Kelam programının bu haftaki konuğu, Eğitim-Bir-Sen Bursa 1 Nolu Şube Başkanı Ramazan Acar oldu.
"Şehrimizdeki ve ülkemizdeki sorunlara duyarsız kalmama çabası içerisindeyiz"
Pınar Yeniyiğit'in 'Bursa'da ve Türkiye genelinde ilk eğitim-öğretim dönemi nasıl geçti?' sorusu üzerine Acar; "Şehrimizin yaklaşık 4'te 1'inin öğrenci olduğu bir profilde iş ve işlem gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Eğitimimizin sorunları çözülüyor, çözülme gayreti içerisinde. Fiziki sorunlar var, depremsellikten kaynaklanan, yıkılan, yeniden yapılmaya çalışılan, güçlendirme kapsamına alınan 92 civarında kurumumuzun inşaatı devam ediyor. Bunların bir kısmı ara tatil sonrası eğitim-öğretime hazır hale gelecek. En büyük sıkıntımız şu 'sınav merkezli' bir eğitim sistemi olması nedeni ile çocuklarımız bazen kendilerine zaman ayıramamak gibi sıkıntılar yaşayabilmelerinden kaynaklı olumsuzluklar yaşayabiliyoruz. Bizlerde eğitim çalışanlarının sosyal, ekonomik özlük hakları ile ilgili mücadele eden bir sendika olarak şehrimizdeki ve ülkemizdeki sorunlara duyarsız kalmama çabası içerisindeyiz."
"Uzaktan eğitimin devreye alınacağı dönemler gelebilir diye düşünüyoruz"
Virüs sebebi ile öğrencilerin hastalık ve devamsızlık konusunda zor durumda olduğunu belirten Yeniyiğit; "Nasıl bir yol haritası izleyeceksiniz sendika olarak?"
Acar; "Buna Sağlık Bakanlığı ile koordineli bir şekilde Milli Eğitim Bakanlığı karar verecektir. Ancak zaman zaman bize de talepler geliyor. Bu durumda Sağlık Bakanlığı koordinesi ile uzaktan eğitimin devreye alınacağı dönemler gelebilir diye düşünüyoruz" dedi.
"Bursa'nın hak ettiğini alma noktasında önemli bir adım"
Milli Eğitim Bakanı'nın Bursa'daki temasları ile ilgili Acar; "Bakan Bey Pazartesi günü İnegöl'deydi güzel girişimlerde bulunulmuş. Cumartesi günü de Cumhurbaşkanımız Bursa'da dolayısıyla Bursa'nın ehemmiyetinin ortaya çıkmış olmasının sebebi ile güzel organizasyonlar olduğunu düşünüyoruz. Bursa'nın hak ettiğini alma noktasında önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Bursa eğitimde ve özellikle mesleki eğitimde lokomotif bir şehir. Hem akademikte hem mesleki eğitimde Türkiye'nin önemli illerinde birisi Bursa. Bu noktada üçüncü otomobil fabrikasının burada açılacak olması bununla birlikte pek çok yan sanayinin oluşacak olması, istihdam alanlarının oluşacak olması, eğitimli gençlerin burada daha çok işlere imza atacak olması Bursa'nın merkezi yönetim tarafından da farkında olduğunun göstergesi olduğunu düşünebiliriz bu ziyaretler ile birlikte" dedi.
"İnsanımız ve insanlık adına hayırlı hizmetler üretmek çabası içerisindeyiz"
Sendikadaki seçimleri hakkında değerlendirmelerde bulunan Acar; "Rekabet ortamında seçimler yaşamış bir ekibiz. Bu süreç içerisinde ekip arkadaşlarım ve üyelerimiz ile birlikte azami özen gösterdik. Seçimden sonra söylediğimiz güzel bir sözümüz var 'rekabet dönemi bitti, refaket dönemi başladı'. Biz şunu önemsiyoruz iyiliği önermek, kötülüğü önlemek anlamında bir vazife gören sendikamız çalışanlar lehine olacak bütün çalışmalar için mücadelesini özelde üyelerimiz genelde tüm eğitim çalışanlar ve en genelde insanımız ve insanlık adına hayırlı hizmetler üretmek çabası içerisindeyiz."
"Bize göre verilen bu zam bir miktar daha iyileştirilmelidir"
Yeniyiğit'in 'Eğitim camiasında yapılan zamlar nasıl yankı buldu?' sorusu üzerine Acar; "Bu zamların yetersiz olduğunu, emeğin ve emekçinin bu zam oranını hak etmediğini bu oranın arttırılması gerektiğini her platformda dile getirdik. Ertesi gün bir miktar iyileştirildi ama bize göre hala yeterli değil. Alım gücünün her geçen gün eridiği ve enflasyonist bir ortamda yüzde kaç zam alırsanız alın yüzdelik zamların bir karşılığı olmadığını düşünüyorum. Bize göre verilen bu zam bir miktar daha iyileştirilmelidir" ifadelerinde bulundu.
"Sözleşmelilik komple kalksın"
3600 ek gösterge ve sözleşmeli kadro hususunda açıklamalarda bulunan Acar; "3600 ek göstergeden 'şefler, teknikerler ve birinci dereceden düşmüş memurlar' faydalanamıyor. Biz bununda sağlanması gerektiğini düşünüyoruz. Sözleşmeli kadroya geçiş hususu hayata geçiyor. Kanunun bir miktar eksiklikleri var. Eğitim camiası açısından zaten pek bir farkı yoktu. 3 yıl artı 1 yıl çalıştıktan sonra zaten biz kadroya geçiyorduk ama süreli sözleşmeliydi bizimkiler. Biz şunu önemsiyoruz 'sözleşmelilik komple kalksın'."
Eğitim, 2023.01.19 16:29