e-Devlet sistemine kayıt yaptıran vatandaşların sayısı 15 milyon 264 bine yükseldi. Sistemi kullananların 11,4 milyonu erkek, 3,7 milyonu ise kadın.
Kamu hizmetlerinin dijital ortamda gerçekleştirilmesi amacıyla 2008'de Başbakan Erdoğan tarafından hizmete açılan e-Devlet'e kayıt yaptıran kişi sayısı 15 milyon 264 bini buldu. Açıldığında 22 kamu kurumunun 163 hizmetini sunan sistemden, bugün 105 kurumun 785 hizmetine ulaşılıyor. e-Devlet Kapısı'nda hizmet veren belediye sayısı ise 59...
ERKEKLER DAHA ÇOK SEVDİ
e-Devlet kaydı bulunanların yüzde 75,4'ünü erkekler oluşturuyor. Bugüne kadar 11,4 milyon erkek, 3,7 milyon kadın sisteme kayıt yaptırdı. Sistemi kullananların yaş ortalaması ise 30'un üzerinde. Sisteme üye 1 milyon 823 bin kişi 18-25 yaş aralığındaki gençlerden, 4 milyon 340 bin kişi 26-35 yaş, 3 milyon 600 bin kişi ise 36-45 yaş vatandaşlardan oluşuyor.
46-65 YAŞ AĞIRLIKTA
İstatistiklere göre, e-Devlet sistemi en fazla 46-65 yaş aralığındakiler tarafından kullanılıyor. Sisteme üye 46-65 yaş aralığındaki vatandaşların sayısı 4 milyon 670 bini geçiyor. 66 yaş üstü 692 bin kişi de e-Devlet'in sunduğu hizmetlerden yararlanıyor.
AYDA 2 MİLYON KİŞİ
Sistemi son 1 yıl içinde 7,6 milyon kişi kullanırken, son 3 ayda 3,7 milyon kişi e-Devlet kapısından hizmet aldı. Sadece temmuzda 2 milyon kişi işlemlerini e-Devlet Kapısı'ndan gerçekleştirdi.
GÜNDE 12 BİN KİŞİ ADLİ SİCİL KAYDINI BURADAN ALIYOR
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kullanıcı sayısının 2018 yılında 30 milyonu geçmesini hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, şunları kaydetti: "Bir günde alınan yaklaşık 45 bin adli sicil belgesinin 12 bini e-Devlet Kapısı üzerinden verilmeye başlandı. Eskiden ortalama 2 saat süren işlem artık 1 saniye. Kısacası e-Devlet'le 'bugün git yarın gel' dönemini bitiriyoruz. 5 yılda e-Devlet'ten verilen hizmet sayısını 3 bine yükseltmiş olacağız."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.09.02 09:27