Batı Afrika'da hızla yayılan Ebola virüsü dünyayı tehdit ediyor. Başta ABD ve Kanada olmak üzere tüm ülkeler alarma geçti. Liberya'da bu hastalığa yakalanan ABD'li doktorsa ülkesinde karantinaya alındı.
Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) göre bugüne kadar görülen en ölümcül virüs olan Ebola'ya yakalanan ABD'li doktor Kent Brantly (33) tedavi edilmek üzere Liberya'dan Atlanta'ya getirildi. Brantly, özel bir elbise giydirilerek getirildiği hastanede karantinaya alındı. Doktoru Atlanta'daki hastaneye taşıyan ambulansa polis araçları refakat etti. Liberya'da hastalığa yakalanan diğer ABD'li doktor Nancy Writebol'un da önümüzdeki gün içinde Atlanta'da olacağı belirtildi.
VİRÜS 3 GÜN İÇİNDE ÖLDÜRÜYOR
Ölümcül Ebola virüsünün kontrol edilemez bir hızda yayıldığını söyleyen WHO, şimdiye kadar hastalığa yakalanan 728 kişinin ise hayatını kaybettiğini duyurdu. Örgütün Başkanı Margaret Chan, Batı Afrika'daki salgının kontrol altına alınamaması durumunda dünya geneline yayılma riskinin olduğunu belirtti ve "Eğer doğru tedbirlerle kriz yönetilebilirse salgının yayılması önlenebilir" dedi. Ebola virüsüne yakalanan kişilerin yüzde 90'ı hayatını kaybediyor. Virüs kişiyi yaklaşık 3 ila 4 gün içerisinde öldürebiliyor. Erken teşhis konan hastaların hayatta kalma şansının daha yüksek olduğu ifade ediliyor.
ABD sağlık kontrolüne başlıyor
ABD Başkanı Barack Obama ise, gelecek hafta Washington'da düzenlenecek olan ABD-Afrika zirvesine Batı Afrika'dan katılacak olan temsilcilerin sağlık kontrolünden geçirileceğini açıkladı. Obama, "Bu ülkelerden gelen kişiler çok küçük de olsa bir risk unsuru. Bir şekilde virüs taşımadıklarından emin olmalıyız. Sağlık kontrolleri yapılacak" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2014.08.04 07:52