O tarihten bu yana artan maliyetler ve kazalar yüzünden program askıya alındı. Şimdi ise Ay yeniden gündemde. Fakat bu kez amaç yüzeye ayak basıp, birer parça taş-toprak almak değil... Fukuşima trajedisini atlatmaya çalışan Japonlar, enerjinin kaynağını Ay'da buldu. Enerji ihtiyacının karşılanması için yeni adımlara ihtiyaç olduğunu belirten Japon Shimizu şirketi, 3 yıl önce tanıttığı 'Ay Kemeri' projesine yeniden ağırlık verdi. Proje kapsamında Ay'ın çevresine 11 bin kilometre uzunluğunda ve yaklaşık 19 kilometre genişliğinde bir 'Güneş paneli kemeri' yerleştirilmesi planlanıyor. Bu panellerde üretilecek enerji de lazer ve mikrodalga teknolojisiyle Dünya'ya ulaştırılacak. Japonlar, Ay üzerindeki inşaatı robotlara yaptırmayı planlıyor. İnsanlar ise sadece robotların başında yönetici olarak Ay'da bulunacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.11.29 08:01