Aşırı yağışlar nedeniyle yaşanan su baskınlarının ardından, Kaymakam Necdet Türker'le birlikte Demirtaş'ı ziyaret ederek vatandaşları dinleyen Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, sorunun çözümü için harekete geçti.
Demirtaş'ta faaliyet gösteren inşaat firmalarının yöneticileri ile bir araya gelen Başkan Dündar, su baskını sonucu ortaya çıkan görüntü ve yaşananların kendilerini üzdüğünü, sorunun kaynağının belirlenerek hızlı bir şekilde çözmekte kararlı olduklarını ifade etti.
Geçtiğimiz hafta meydana gelen aşırı yağışların ardından yer yer su baskınlarının yaşandığı Demirtaş'ta, vatandaşların evlerini ziyaret eden Başkan Dündar, sorunun çözümü için harekete geçti. Belediye Meclis salonunda gerçekleşen toplantıda, Demirtaş'ta faaliyet gösteren firma yetkilileri ve müteahhitlerle bir araya gelen Başkan Dündar, "Osmangazi Belediyesi olarak, son yıllarda planlı yapılaşmanın en güzel örneklerinin hayata geçirildiği Demirtaş'ta, yağışların ardından yaşanan sel felaketi ve su baskınları, vatandaşlarımızın mağduriyetine sebep olmuştur. Bu durum, gerek bizler, gerek se orada iş yapan siz müteahhitler açısından kötü bir görüntü olmuştur. Yaşanan sorunlarla ilgili doğru tespitlerde bulunup, çözüm için birlikte hareket edelim istiyoruz" dedi.
Belediye Başkan Yardımcıları, birim müdürleri ve ilgili komisyonda yer alan Belediye Meclis Üyelerinin de katıldığı toplantıda, Demirtaş'ta gerçekleştirilecek planlı ve sorunsuz yapılaşmanın, hem vatandaşın yaşam kalitesini, hem de yapıların değerini artıracağını ifade eden Dündar, "Demirtaş'ta bu ve benzeri sorunların yaşanmaması, vatandaşlarımızın mağdur olmaması için gerekli adımları atmakta kararlıyız. Bu konuda atılacak adımlarda, Demirtaş'ta faaliyet gösteren inşaat firmalarının görüşleri de bizim için son derece önemli. Bu soruna birlikte çözüm üretelim istiyoruz. Yaşanan sıkıntılarla ilgili kimin ne kadar sorumluluğu var, önce onu belirleyip, sonra da hızlı bir şekilde hareket ederek, sorunu çözmekte kararlıyız" diye konuştu.
Belediye meclis salonundaki toplantıya katılan firma yöneticileri de, geçmişten bu güne biriken bir takım sorunları bulunduğunu belirterek, imar planlarının yeniden revize edilmesini istediklerini söylediler. Bölgede güzel ve planlı bir konut imalatı yapmak istediklerini, bu konuda belediye ile birlikte hareket etmeye hazır olduklarını belirten firma yetkilileri, "Bugün, Demirtaş belediyesi döneminde yapılan imar planları doğrultusunda imalat yapıyoruz. Bu da, zaman zaman sıkıntılara yol açıyor. Bundan hem biz, hem vatandaş, hem de belediye zarar görüyor. Artık, geçmişte olduğu gibi önce konutları yapalım, sonra alt ve üst yapısı yapılsın istemiyoruz. İstiyoruz ki, belediyeler önümüzden gitsin. Planları, konut alanlarının alt ve üst yapısını önceden hazırlasın. Bizler de çok daha sağlıklı ve modern konutlar inşa edelim. Ortak bir çözüm bulunması için birlikte hareket etmeye hazırız" diyerek Başkan Dündar'a konuya olan hassasiyeti ve duyarlı yaklaşımı için teşekkür ettiler.
Toplantının sonunda söz alan Başkan Dündar, "Bu gün bir araya gelerek karşılıklı fikir alışverişinde bulunmuş olduk. Bizler talep ve önerileri aldık. Sorunların kaynağı ve çözümü için neler yapmalıyız, onu belirledik. Bundan sonra benzer sorunların yaşanmaması için çok hızlı hareket edip, oradaki yapılaşmayı daha sağlıklı bir hale getirmek için, sizlerin de belirleyeceği temsilcilerle çalışmaları birlikte yapalım, insanımızın mağduriyetini bir an önce ortadan kaldıralım istiyorum" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2014.06.12 11:44