ABD Merkez Bankası'nın (FED) dün yaptığı açıklamaların ardından doların ateşi bir kez daha yükseldi. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) Salı gecesi faiz oranlarının artırmasının ardından 2.27 liradan 2.17 liraya kadar gerileyen Amerikan doları FED kararlarının ardından bugün tekrar 2.30 liraya kadar yükseldi.
İş yatırım Hazine Müdürü Yasin Demir, dolardaki dalgalanmanın küresel piyasalardan kaynaklandığına işaret ederek, FED'in dün akşam açıkladığı kararlar aslında çok negatif değil. Pozitif de değildi. Nötr olduğunu söylemek mümkün. Ancak Güney Afrika Cumhuriyeti Merkez Bankası'nın faiz artırımı kararından sonra piyasalarda bir dalgalanma başladı. Piyasalar yapılan yarım puanlık faiz artırım kararından çok memnun olmamış görünüyor. Bu da başta Güney Afrika para birimi olmak üzere tüm gelişmekte olan ülkelerin para birimlerinde Rusya, Polonya, Singapur dahil hızlı bir bozulmaya neden oldu. Dolayısıyla Türk lirasında da bir dalgalanma olması son derece doğal..." yorumunu yaptı.
İş Yatırım Hazine Müdürü Yasin Demir, " Merkez Bankası'nın faiz artırım kararı sonrasında dolar 2.27 seviyesinden 2.17 seviyesine gerilemişti. Şimdi ise 2.29-2.30 bandında hareket ediyor. Bu hareketin birkaç gün daha böyle gitmesini bekliyoruz" dedi.
Dolardaki 'yeni normalin' 2 lira 25 kuruş ile 2 lira 30 kuruş arasında olacağını öngören Demir, "Yurtiçinde ve dış kaynaklı güçlü bir dolar talebi var. Özellikle kurumsal müşterilerden gelen talebin hala sürdüğünü görüyoruz. Yatırımcılar daha kötü seviyeler test edildiği için mevcut durumun alım için ideal olduğunu düşünerek dolara büyük bir ilgi gösteriyor" bilgisini verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2014.01.30 11:20