Bursa'da bir kişiyi telefonla kendisini polis olarak tanıtarak 5 bin 300 lirasını dolandırıcıya kaptırdı. Zanlının 6 bin lira daha istemesi üzerine dolandırıldığını anlayan şahıs, durumu polise bildirirken, Bursa Emniyeti, bu tür durumlara karşı vatandaşları uyardı.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Edilen bilgiye göre, Bursa Küçük Sanayi Sitesi'nde Ömer T. (52), kendisini polis memuru olarak tanıtan İbrahim H. T.'ye (26) 5 bin 300 lira para kaptırdığı öğrenildi. Kendisini telefonla arayarak bankamatikten önce 300 lira ardından 5 bin lira isteyen zanlı, 6 bin lira daha istemesi üzerine Ömer T. 'Ben bu parayı bulamam' demesi üzerine bağırıp telefonu kapattı. Ömer T., kendisini arayan numarayı aradığında böyle bir numaranın kullanılmadığını öğrenmesi üzerine dolandırıldığını anlayarak polise başvurdu.
EMNİYETTEN VATANDAŞA UYARI
Dolandırıcıların cep telefonlarıyla kendilerini polis, savcı gibi tanıtma suretiyle vatandaşın parasına göz diktiğini belirten Emniyet yetkilileri, böyle durumlarda para yatırmadan durumu polise bildirmeleri uyarısında bulundu.
DOLANDIRICILARIN HEDEFİ 50 YAŞ ÜSTÜ
Öte yandan son bir ayda Bursa'da meydana gelen dolandırıcılık olaylarının yüzde 90'ının cep telefonuyla gerçekleştiği, dolandırıcıların kendilerini polis ya da savcı olarak tanıtarak vatandaşları dolandırdığı öğrenildi. Dolandırılanların yüzde 96'sının ise 50 yaş üstü olması dikkat çekti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.03.09 12:09