MANİSA Tabip Odası ve Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Hafsa Sultan Hastanesi'nde görevli asistan doktorlar, ortak basın açıklamasıyla, sağlıkta şiddetin önüne geçilmesi için gerekli önlemlerin alınması, mesleki eğitimin geliştirilmesi ile döner sermaye paylarının artması için ayrı günlerde iş bırakma eylemi kararı aldıklarını açıkladı.
Asistan doktorlar, 10 Nisan'dan itibaren süresiz, Tabip Odası üyeleri ise 17 Nisan'da bir gün süreli iş bırakacak. CBÜ Hafsa Sultan Hastanesi ise yazılı açıklamayla, taleplerin hastanenin imkanları dahilinde yerine getirildiğini belirtip, buna rağmen iş bırakılıp, vatandaşın mağdur edilmesi halinde sorumlular hakkında gerekli işlemlerin yapılacağını bildirdi.
Manisa Tabip Odası'ndaki ortak basın açıklamasında, ilk olark söz alan CBÜ Mezuniyet Sonrası Eğitim Komisyonu Asistan Hekim Temsilcisi Orkun Aydın, taleplerinin karşılanması için hastane yönetimi ile beş defa görüştüklerini ancak bir sonuç elde edemediklerini dile getirdi. Aydın, "Altı kez görüşmek istdik anacak kabul edilmedi. Biz de 10 Nisan tarihinden itibaren hastanede çalışan 110 asistan arkadaşımızla taleplerimiz yerine gelene kadar iş bırakma kararı aldık. Talebimiz, şiddetten uzak, can güvenliğimizi sağlayacak bir ortamın oluşturulması, asistan eğitimlerinin desteklenmesi ve döner sermayeden asistanlara verilecek kaktı payının yüzde 200 üzerinden hesaplanmasıdır" diye konuştu.
Manisa Tabip Odası Başkanı Dr. Semin Ayhan ise asistanların aldığı süresiz iş bırakma kararının sonuna kadar arkasında olduklarını dile getirdi. Dr. Ayhan Türk Tabipler Birliği'nin de 17 Nisan tarihinde Türkiye genelinde iş bırakma kararı olduğunu hatırlatarak, "CBÜ'deki asistanlarımızın yaşadığı sıkıntıları tüm hastanelerimizdeki doktorlar yaşıyor. Bu nedenle aldıkları kararı oda olarak destekliyoruz. Sağlıkta gerekli güvenlik önlemlerin sağlanarak şiddetin önlenmesi, hekimlerimizin döner sermaye ücretleri ile mesleki eğitim kalitesinin artırılması hususunda genel merkezimiz de tüm illerde ve hastanelerde 17 Nisan tarihinde iş bırakma kararı almıştır. Odamıza üye olan tüm hekimlerimiz 17 Nisan tarihinde çalıştıkları hastanelerde hizmet vermeyecektir" dedi.
HASTANEDEN UYARI
CBÜ Hafsa Sultan Hastanesi'den de konuyla ilgili yazılı bir basın açıklaması yapıldı. Başhekim Prof. Dr. Ahmet Var imzalı açıklamada, asistan doktorların talep ettiği katkı payı artışının şubat ayından itibaren hastanenin ekonomik dengeleri doğrultusunda gerçekleştirildiği belirtildi. Şiddetin önlenmesi hususunda ise hastane kamera sistemlerinin kalitesinin artırılacağı, güvenlik personel sayısının 30'dan 34'e çıkartıldığı ve hastane bünyesinde çalışan güvenliği biriminin oluşturulduğu kaydedildi.
Taleplerin hastane bütçesi imkanları çerçevesinde yerine getirildiği için iş bırakmayı gerektirecek bir durumun kalmadığına da dikkat çekilen açıklamada, vatandaşların mağdur edilmesi durumunda sorumlular hakkında gerekli işlemlerin yapılacağı belirtildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2013.04.04 17:29