Enkaz altında kalan hayvanların yaşam hakkı için dernek üyelerinin bölgede yapmış olduğu çalışmalar hakkında bilgiler veren, Doğal Yaşamı ve Hayvanları Koruma Derneği Başkanı Veteriner Hekim İbrahim Tugay Ateş, "Sahipleri tarafından evlerde bırakılmış bir sürü mahsur canlı hayvan var. Bu hayvanlar çıkarılmadan binalara yıkım kararı uygulanmasın. Bu vebalin altından kalkamayız" dedi
Başkan Ateş, "Yaşadığımız depremde insanlar evlerden çıktılar ancak sahipleri tarafından evlerde bırakılmış bir sürü mahsur canlı hayvan var. Bu hayvanlar çıkarılmadan binalara yıkım kararı uygulanmasın! Hayvanların üzerine binaları yıkarak insanların kaçtığı ölüm şeklini onlara yaşatmayın! Onlar da can ve binalarda aç susuz mahsur bırakıldılar. Hayvanlar da depremzede.
Lütfen binalardan hayvanlar kurtarıldıktan sonra binalara yıkım kararı uygulansın. STK'lara hayvanları almak için imkan ve izinler sağlansın. Devletimize sesleniyoruz! Bu canları binalardan kurtarmadan o binalar yıkılmamalı! Bu vebalin altından kalkamayız! Hayvanları hasarlı binadan kurtarın! Derneğimizin yöneticileri ve üyeleri halen deprem bölgesinde. Dönüşümlü olarak o bölgelere hem insani hem de diğer canların gereksinimlerini götürüyoruz. Şimdiye kadar da 20 civarında refikimiz olan dernekler ile koordinasyonla 200'den fazla canı Bursa'ya tedavilerini tamamlayabilmek için getirdik. Biz bu kadar onlara hayat vermeye çalışırken devletimiz bizim bu çağrılarımıza kayıtsız kalmamalı" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2023.02.21 09:52