Dünya Çevre Günü nedeniyle farkındalık programları gerçekleştirilirken DOĞADER Bursa Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Güler'den çarpıcı bir açıklama geldi. Güler, "Dünya Çevre Günü artık kutlanacak bir gün değil, ağıt yakılacak bir gündür" dedi.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Son zamanlarda yaşanan su krizi, fabrikaların atıkları ve insanların doğaya verdiği zararlar Dünya Çevre Gününde bir kez daha gündeme geldi. Konuyla alakalı Bursada Bugün'e konuşan DOĞADER Bursa Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Güler, Bursa'nın çevre karnesinin çok kötü olduğunu belirtti.
"KORKUNÇ DERECE DOĞAMIZ BOZULUYOR"
Bursa'nın çok büyük çevre sorunlarının olduğunu söyleyen Güler, "Biz her Dünya Çevre Gününde bir basın açıklaması yapardık ama bu sefer sadece bir duyuru ile geçiştirdik. Biz artık Dünya Çevre Gününün kutlanacak bir gün değil, ağıt yakma günü olarak düşünüyoruz. Çünkü korkunç derecede doğamız bozuluyor. Bursa'nın çok büyük çevre sorunları var ve bu konuda doğru düzgün adımlar göremiyoruz. Gittikçe yeşil özelliğimizi kaybettik. Su kaynağı olan Uludağ alan başkanlığı ile tehlike altında" dedi.
"KUTLANACAK BİR GÜN DEĞİL, AĞIT YAKILACAK BİR GÜNDÜR"
Dünya çevre günü için "Ağıt yakılacak bir gün" diyen Güler, "Bursa'nın çevre karnesi çok kötü. Yaşanılabilir kent özelliğini gittikçe kaybediyor. O yüzden diyoruz ki Dünya Çevre Günü kutlanacak bir gün değil, ağıt yakılacak bir gündür. Yeşil alan çoğaltmak için parklar bahçeler yeterli değil" ifadelerini kullandı.
"İNSANLARIN ÖNCELİĞİ EKONOMİ"
İnsanların önceliğinin doğa olmadığını aktaran Güler, "İnsanların öncelikleri ekonomi. Biz yıllardır sahada çalışıyoruz. İnsanlar öncelikli olarak barınmak ve karnını doyurma ihtiyacı hissediyor. Onun için çok arkalarda geliyor çevrenin korunması. Yaptırımların olması ve uygulanması gerekiyor" şeklinde konuştu.
"KAMPANYALAR YAPILABİLİR"
Güler, "Yerlere atılan çöpler için bir düzenleme getirilmesi getirilebilir. Avrupa'da örnekleri var. Atık ambalajını getirirsen örnek veriyorum ulaşım kartına para yükleniyor. Bunun gibi kampanyalar yapılabilir. Yerlere çöp atmayın. Suyu tüketmeyin demekle olmuyor" dedi.
"EYLÜL AYINDA YİNE SUSUZLUK RİSKİ YAŞAYACAĞIZ"
Alanlarda aktif olduklarını anlatan Güler, "Alanda DOĞADER olarak çok daha aktif olduğumuz için gözlemlediğimiz durumlar var. Uludağ kaynağındaki doğal sularına atık su deşarj edilip kirletiliyor. Örnek olarak oteller bölgesi sobran dereye, ikinci oteller bölgesi ise softaboğan deresine atık deşarjı yapılıyor. Arıtma tesisi yapılacaktı inşaatı durmuş. Şu an barajlarımız dolu gözüküyor. Ama tarım ve sanayinin vahşi su tüketimi ile Eylül aylarında yine susuzluk riski yaşayacağız. Bu çok acı" ifadelerini kullandı.
"TARIM VE SANAYİ ÇOK SU TÜKETİYOR
Güler, "Bursa'daki sanayi çok su tüketen bir sanayi. Şu önlemlerin alınması gerektiğini düşünüyoruz. Artık kimsenin suyu ve çevreyi kirletme lüksü yok. Her fabrikanın arıtma tesisi yapıp, suyu deşarj ederken en azından tarımda kullanılabilir su haline getirmesi gerekir. Tarımın da artık vahşi sulama değil, damlama sistemi kullanması gerekiyor. Günlük 100 ton su tüketiliyorsa, bunun 20 tonunu vatandaşlar tüketiyor. Geri kalanını sanayi ve tarım tüketiyor" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.06.08 09:07