Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK), Yalova Yolu'ndan başlayarak Kent Meydanı'na kadar yürüyüş düzenliyor. Düzenlenen yürüyüş sonrası Kent Meydanı'nda gelirde adalet, vergide adalet konulu basın açıklaması gerçekleştirdi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
DİSK, 13-17 Kasım tarihleri arasında, 'gelirde adalet, vergide adalet' kampanyası kapsamında İstanbul'dan Ankara'ya yürüyüş planladı. Bugün de DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu ve DİSK üyelerinin katılımıyla Bursa Yalova yolundan Kent Meydanı'na kadar yürüyüş düzenleniyor. Yürüyüş sonunda Kent Meydanı'nda gelirde adalet, vergide adalet konulu basın açıklaması yapıldı.
DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu'nun konuşmasından satır başları şöyle;
Ankara yürüyüşümüzü başlattık. Bugün bu yürüyüşün üçüncü günündeyiz. Bu yolda yalnız yürümeyeceğiz dedik. Birlikte yürüdüğümüz, mücadele iradesini bize katan işçi arkadaşlarımız ile mücadelemiz büyüyor. Bu yolda umut var. Bugün burada bu umudu büyütmek için bizlerle birlikte olan yol arkadaşlarımıza hoşgeldiniz diyorum.
"DİSK VE İŞÇİLER YÜRÜRSE BÜTÜN KARANLIKLAR DAĞILIR"
DİSK ve işçiler yürürse bütün karanlıklar dağılır. DİSK yürürse, işçi sınıfı yürürse ülkenin geleceği aydınlanır. Gelirde, vergide adalet için yürüyoruz. Bugün bu ülkenin bütün değerlerini üreten emekçileri olarak ürettiğimiz değerden aldığımız pay her gün daha da geriliyor. İstiyorlar ki işçiler en düşük ücret olan asgari ücret ile çalışsın. Hepimizi yoksullukta esitleyen politikaları hayata geçiriyorlar. Düzenin bütün çarkları yoksuldan alıp zengine vermek için dönüyor. Bizi işsizliğe açlığa mahkum eden bu düzeni değiştirmek için yürüyoruz. Dünyanın en adaletsiz vergi sistemi Türkiye'de. Bizler daha ücretimizi almadan gelir vergisi ödüyoruz. Zengin olmuşuz gibi bir üst vergi dilimine giriyoruz. Böylesine adaletsiz bir vergi sistemi var Türkiye'de. Vergileri artırmak için işçinin emekçinin cebine gözünü dikmiş durumda. Artık bizim cebimize baktan vazgeçsinler. Rekor karlar kıran şirketlere baksın. Bankaların kat kat artan bilançosuna baksın. Az kazanandan az, çok kazanandan çok vergi almaya baksın.
"İKTİDARIN POLİTİKALARINI DEĞİŞTİRMEK İÇİN BU YÜRÜYÜŞÜ BAŞLATTIK"
İki yıldır disk olarak alanlara taşıdığımız bu mücadelede, hiçbir adım atmayan, bizi daha çok yoksullaştıran bu iktidarın politikalarını değiştirmek için bu yürüyüşü başladık. Buradan Bursa meydanından bir kez daha bu vergi yükünü ortadan kaldıracak, disk tarafından hazırlanan kanun teklifini imzalamalarını istiyoruz. Bunun için yapılması gerekenler son derece basit. Bu hayat pahalılığı bir tesadüf değil. Hedefledikleri bu zaten. Yoksuldan alıp zengine vermek istiyorlar. Beş maddeden oluşan bu kanun teklifinin meclisten geçmesiyle bir nebze olsun nefes alacağız. Asgari ücret görüşmeleri başlayacak. Asgari ücretin ve bütün ücretlerin gerçek enflasyon karşısında giderlerin karşılandığı engellerin kaldırılması için yürüyoruz. İnsanca yaşayacağımız bir hayat için yürüyoruz. Emeklilikte adalet için yürüyoruz. Çalışma hayatında ve toplumsal hayatta eşit koşullarda çalıştığımız bir ülkeyi kurmak için yürüyoruz. Böylesine bir ülkeyi emanet etmek için yürüyoruz. Demokrasinin bütün kurallarıyla işlediği emeğin Türkiyesi için yürüyoruz. Bu yürüyüşte de yalnız değiliz. Biliyoruz ki bu yürüyüşteki talepler bu ülkedeki milyonların sesi ve soluğudur. Yarın sabah bu meydandan yola çıkacağız. Cuma günü Ankara'da yapacağımız yürüyüşün ardından büyük bir mitingle sesimizi duyurmaya çalışacağız.
Bursa Bölge, 2023.11.15 16:19