DİSK, İstanbul'dan Ankara'ya 'gelirde adalet, vergide adalet' konulu kampanya kapsamında yürüyüş düzenliyor. Gerçekleştirilen yürüyüş bugün Bursa'ya ulaşırken, DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu'nun da katılımıyla Bursa'da basın açıklaması gerçekleştirildi. Basın açıklaması sonra Bursada Bugün'e konuşan Çerkezoğlu, istedikleri sonucu elde edene kadar mücadeleye devam edeceklerini önemle vurguladı.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu, 'gelirde adalet, vergide adalet' konulu kampanya kararı çerçevesinde 13 Kasım tarihinde İstanbul'dan Ankara'ya sürecek olan bir adalet yürüyüşü planladı. Düzenlenen yürüyüş bugün Bursa'ya ulaşırken, DİSK Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu, Bursa'daki yürüyüş sonrası Bursada Bugün'e konuştu.
"BİZ BU MÜCADELEYİ 2 YILDIR SÜRDÜRÜYORUZ"
Vergide ve gelirde adalet için her türlü mücadeleyi verdiklerini söyleyen Çerkezoğlu, "Gelirde adalet vergide adalet. Biz bu mücadeleyi iki yıldır yürütüyoruz. Iki yıldır gelirde adalet, vergide adalet için her türlü mücadele yöntemiyle, iş yerlerinden alanlara, meydanlara, Ankara'ya, binlerce topladığımız imzaya kadar, bir dizi mücadele yürüttük. Ama iktidar hala bu konuda kulakları sağır ve sürekli olarak tam tersine bizlerin yaşam koşullarını daha da ağırlaştıran, bizi daha da fazla yoksullaştıran üzerimizdeki vergi yükünü arttıran politikalar izleniyor" dedi.
"İĞNEDEN İPLİĞE HER ŞEYİN FİYATI ARTTI"
Başlattıkları mücadelenin nedenini açıklayan ve mücadeleyi de sonuna kadar sürdüreceklerini anlatan Çerkezoğlu, "Biliyorsunuz Mayıs seçimlerinden sonra örneğin dolaylı vergilere KDV'ye inanılmaz zamlar geldi. İğneden ipliğe her şeyin fiyatı arttı. Akaryakıtta benzin fiyatları iki katına çıktı. Her şeyin fiyatı arttı ama bu süreçte bizim ekmeğimizi korumak bir yana üzerimizdeki vergi yükünü daha da arttıran politikalar izleniyor. Biz de o yüzden bu mücadeleyi bugün Ankara yürüyüşüyle bir başka aşamaya taşıdık. Cuma günü Ankara'da olacağız. Ankara'da aynı zamanda Maliye Bakanı'ndan da randevu istedik. Bu anlattıklarımızı alanlarda, meydanlarda, yürüyüş boyunca anlattıklarımızı onlara da tek tek anlatacağız. Bu adımların atılması gerektiğini söyleyeceğiz. Bu sürecin takipçisi olacağız ve eğer bu konuda bu adaletsiz vergi sistemine bir nebze de olsa düzeltecek adımlar atılmaz ve bu özellikle asgari ücret süreci ücretlerimizdeki bu düşüş reel olarak yaşanan düşüş giderilmezse tabii ki bu süreçte mücadelemiz devam edecek" ifadelerini kullandı.
"BU MÜCADELE DEVAM EDECEK"
Çerkezoğlu, "Kasım ve Aralık ayı DİSK'in bu süreçte en fazla alanlarda olacağı Süreçler olacak. Aralık ayında İstanbul'da büyük bir gelirde adalet mitingi yapacağız. Daha önce de vergide adalet mitingi yaptık. Emeklilikte adalet mitingleri yaptık. Yani bu mücadele devam edecek. Ta ki bu konuda gerekli yasal düzenleme yapılana kadar. Bu adalette vergi sistemine son verene kadar. Biliyoruz ki tabii bu konuda adım atılması tamamen tercihlerle ilgilidir. Yani iktidarın tercihleriyle ilgilidir. Biz iktidarın tercihlerini de, iktidarı da, iktidarın tercihlerini de değiştirmek için mücadeleyi büyüteceğiz. Çünkü aksi takdirde gerçekten hepimiz, sizlerle, bizi izleyenler, herkes her gün daha fazla yoksullaşıyoruz. Soframızdaki ekmek her gün biraz daha küçülüyor. Buna dur demek için yürüyoruz" şeklinde konuştu.
Bursa Bölge, 2023.11.15 18:09