PYD Eşbaşkanı Abdullah ve Kanton Başkanı Müslim, IŞİD'in çembere aldığı Kobani'de HABERTÜRK'e konuştu. Yüzlerce kadın gibi Kalaşnikof'la gezen Abdullah "Kendimi korumak için silah taşıyorum" dedi, IŞİD'e destek gelen bölgelerin vurulması gerektiğini söyledi
IŞİD terör örgütünün 42 gündür kuşatma altında tuttuğu; Suriye'nin Türkiye'ye sınır kenti Kobani'de PYD Eşbaşkanı Asya Abdullah, Kanton Başkanı Enver Müslim ve Dışişleri Bakanı İbrahim Kürdo ile konuştuk. Kobani'de "güvenli" diye nitelendirilen bölgede, elektriği bulunmayan evdeki buluşmada ilk sözü alan Kobani Kantonu Başkanı Enver Müslim, dünyanın IŞİD terörüne karşı ortak mücadelesinin şart olduğunu söyledi. Müslim "Koalisyon uçakları havadan, biz karadan vurdukça çeteler ağır silahlar ile fütursuzca saldırıyor. Binlercesini öldürdük ama Rakka, Telabyad, Carablus bölgelerinden sürekli takviye güç ve silah desteği yapılıyor. 120'lik havan, tank, uzun menzilli toplarla saldırıyorlar. Zaman zaman aramızdaki mevziler 1 kilomeye kadar düşüyor. Son 10 gün içinde 20 bomba yüklü araçla intihar saldırısı yaptılar" dedi.
ELİNE KALAŞNİKOF ALDI
Siyasi kimliğini bir kenara bırakarak, elinde Kalaşnikof cepheleri gezdiğini belirten PYD Eşbaşkanı Asya Abdullah da IŞİD'in insanlık düşmanı olduğuna vurgu yaparak, "Ne zaman ne olacağını bilmiyoruz. Bu nedenle kadın olarak kendimi koruyorum. Cephelerimizde savaşan yüzlerce kadın var" diye konuştu.
Suriye Rojava bölgesindeki 3 kantonun kontrolünü elinde bulunduran PYD'nin Eşbaşkanı Abdullah şunları söyledi: "ABD öncülüğündeki koalisyon uçakları sadece Kobani içinde değil, IŞİD'e yardımların kesilmesi için Rakka, Carablus ve Telabyad'da bulunan hedefleri de bombalaması gerekir. Çünkü Arap bölgelerinde teröristlere günlük ağır silah ve militan temini yapılıyor. Özelde Türkiye'nin Kobani direnişine destek vermesini istiyoruz. IŞİD Kobani için ne kadar tehlikeliyse Türkiye halkı için de büyük tehlikedir."
ABD İLE DİREKT DİYALOG
IŞİD'e karşı olan bütün ülkeler ile diyalog halinde olduklarının altını çizen Abdullah, "Terör örgütünün eline her gün ağır silahlar geçtiğinden ötürü katliam tehlikesi sürüyor. Bunun için demokratik uluslararası güçler IŞİD'e karşı ittifak oluşturdu. Hepsiyle diyaloğa hazırız. ABD ile ise direkt diyaloğumuz gelişti. Çetelerin vurulması için ortak mücadeleye açığız" dedi. Abdullah; Özgür Suriye Ordusu (ÖSO) tugaylarından bin 500 kişilik Burkan El Fırat'ın Kobani'de YPG ile birlikte IŞİD'e karşı savaştığını da kaydetti.
'PEŞMERGENİN GELİŞİNDEN MEMNUNİYET DUYARIZ'
TÜRKIYE'nin insani koridor açmasını istediklerini belirten Müslim "Halen Kobani'de 2 bin, 2 bin 500 civarında kadın ve çocuk sivil var. Bunlar sığınaklarda yaşamaya çalışıyorlar. Bu terör örgütü insanlık düşmanı. Uluslararası güçlerin, dünyanın, Türkiye'nin bize destek sunmasını istiyoruz. Bunlar sadece Kobani'ye ya da Kürtlere yönelik saldırılar değildir. IŞİD'in Ortadoğu'dan, tüm dünyadan temizlenmesi gerekiyor. IŞİD Kobani'de sadece Kürtlerin değil, Arap, Süryani, Türkmen, Ermeni bütün halkların huzurunu kaçırdı" diye konuştu. Irak Kürdistan Bölgesel Hükümeti'nin 150 peşmerge göndermesini siyasi olarak reddetmediklerini kaydeden Müslim, "Peşmergelerin gelmelerinden memnuniyet duyarız" ifadesini kullandı.
Kaynak: HaberTürk
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.10.27 09:12