Gelecek Partisi Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu, TBMM'de SAADET ve Gelecek ortak grup toplantısında açıklamalarda bulundu.
Davutoğlu'nun açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
"Bugün Gazze, bugün iliştin konuşma vakti. Birtakım algılar oluşturuluyor. 5 önemli konuda Filistin meselesinin arka planındaki kanaatlerimi paylaşacağız. Oluşturulan birinci algı şu; İsrail'de Filistin'de büyük bir savaş varken bir sabah 'barbar Filistinliler' İsrail'e sızarak sivilleri öldürdü ve 'İsraillere gereksiz bir saldırıda bulundu.' Yani 'tahrik edilmeden' saldırdılar. İkinci algı, birtakım görüntüler eşliğinde meselenin teröristler ile sivil halk arasında olduğu algısı.
Üçüncüsü, bu meselenin Yahudilerle Müslümanlar arasında bir çatışma olduğu algısı. Dördüncüsü Türkiye'nin burada ne işi var sorusuyla birlikte gelen Orta Doğu'dan ayrı ve Orta Doğu'ya kayıtsız bir Türkiye olması gerektiği algısı. Ve beşincisi bütün bu çatışmalarda zayıf olan Filistinlilerin İsrail'e karşı niye direnme basiretsizliği gösteriyorlar algısı.
Gerçekten olaylar bir sabah bir grup Filistinli militanın İsrail'e sızarak saldıran bir vahşet görüntüsü ortaya çıkarmasıyla mı başladı? 75 yıldır evinden ailesinden yurdundan koparılmış bir millet, 56 yıldır işgal altında bir Kudüs ve bu işgalin en büyük acıların yaşandığı bir Mescid-i Aksa var.
Belki uluslararası toplum görmek istemiyor olabilir, belki her halükarda Filistinliler haksızdır diyenler anlamayabilir ama aylardır Mescid'i Aksa'da bir vahşet sürüyor.
Bu videoya sayın Erdoğan'ın AK Parti'li ve MHP'li kardeşlerimin, her gün sultan Hamit üzerinden istismar yapanların bakmasını istiyorum. 1948 haritasını gösteriyor, İsrail bütün Filistin topraklarını kuşakmış şekilde. 1948'de böyle bir harita yok. Bir işgal devleti kuruldu. Dikkat edin Batı Şeria ve Gazze de İsraillin bir parçası olarak görülüyor. Dikkat edin o haritada Türkiye dışlanmış.
Bu haritayı Netahyahu BM genel kurulunda gösterdi, aynı günlerde Erdoğan onun elini sıktı. 'One minute' diyen Erdoğan bile bu harita gösterildikten sonra Netanyahu'nun elini sıkarsa Filistinliler kime güvenecekler?
Yüreklerindeki imana ellerindeki bileklerine güvendiler ve yola çıktılar biz onları buradan selamlıyoruz. Yalnız bırakılan bir Filistin'in, terk edilen bir Mescid-i Aksa'nın savunucuları olan kardeşlerimizi TBMM'den selamlıyoruz.
TBMM Filistinli kardeşlerinin yanındadır ve yanında olmaya devam edecektir. Kadına, çocuğa, sivile savaş şartların bile dokunmak inancımıza göre yanlıştır. Filistinliler ölür ama İsrailliler 'öldürülürler'. İsrailliler öldürülünce bütün İslam alemi suçlu tutulur. Bu mesele Yahudi-Müslüman meselesi değil insanlık meselesidir.
Bugün bu yaşananların birinci müsebbibi uluslararası toplumdur.İkinci müsebbibi Filistin'i yalnız bırakan İslam ülkeleri ve Türkiye de başta olmak üzere Netanyahu'nun elini sıkmak üzere sıraya giren kendisine yabancılaşmış liderlerdir. Yazıklar olsun, Gazze'nin çocukları direnirken İsrail Cumhurbaşkanı'nı arayıp taziye dileyip Filistin'in yanındayız diyemeyenlere.
Netanyahu ile el sıkışıp Mescid-i Aksa'yı söylemeyenler utanmalılar. ABD, İsrail'e 8 milyar dolar yardım yapıp donanmasıyla Kudüs'e gelebiliyorsa kimse kusura bakmasın Filistin sorunu asıl bizim meselemizdir. Hadi oradan sizler bizi korkutamazsınız. Herkes sizi unutmuş olabilir ama biz Mescid-i Aksa'yı unutmadık, unutturmadık, unutturmayacağız.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2023.10.11 09:30