TC Musul Başkonsolosluğu, Türkiye'nin IŞİD'i resmen "terör örgütü" ilan ettikten 24 saat sonra, IŞİD tarafından basıldı.
IŞİD'in başkonsolosluğu basıp, Başkonsolos dahil binadaki herkesi rehin almasından yaklaşık 20 saat önce Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu Twitter'dan mesaj atarak, "Musul Başkonsolosluğu'nda her türlü önlemi aldık" açıklamasını yaptı.
Davutoğlu twitter'dan 20 saat önce şu mesajları paylaştı;
"Son 48 saattir Irak'ta yaşanan gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Bağdat Büyükelçiliğimiz ve Musul ile Erbil Başkonsolosluklarımızla sürekli irtibat halindeyiz. Musul başkonsolosluğumuzun güvenliği için gerekli önlemler alındı.
Musul'da görev yapan tüm konsolosluk çalışanlarımız ve emniyet görevlilerimize de vakur duruşları için teşekkür ediyorum. 28 vatandaşımızla ilgili olarak da bir çok kanaldan durumu takip ediyoruz. Şu ana kadar edindiğimiz bilgilere göre vatandaşlarımızın sağlıkları iyi. Onları bir an önce ailelerine kavuşturmak için yoğun bir mesai içindeyiz."
DAVUTOĞLU NEW YORK'TA TEMASLARINI YARIDA KESTİ
Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ise halen Birleşmiş Milletler Terörizmle Mücadele Küresel Stratejisi'nin gözden geçirme toplantısı kapsamında New York'ta bulunuyordu.
Davutoğlu Musul'daki baskının ardından temaslarını yarıda keserek Türkiye'ye dönme kararı aldı.
Davutoğlu'nun programında "Terörizmin Yayılmasına İmkan Sağlayan Şartlara ilişkin İnteraktif Diyalog" başlıklı toplantıda konuşma yapması yer alıyordu.
Yurtdışında olması nedeniyle de Davutoğlu'na Enerji Bakanı Taner Yıldız vekalet ediyordu.
20 SAAT ÖNCE TWEET ATMIŞTI
Davutoğlu baskından 20 saat önce attığı twette, "Musul başkonsolosluğumuzun güvenliği için gerekli önlemler alındı" demişti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.06.11 16:26