Geçtiğimiz hafta, arife gününün de kamu personeli için tam gün tatil olduğu açıklandı
Kurban Bayramı yaklaşıyor. Bayramın kendisi 4 gün, arife günü de yarım gün olmak üzere çalışanlara 4,5 gün tatil var. Geçtiğimiz hafta, arife gününün de kamu personeli için tam gün tatil olduğu açıklandı ve haberlerdeki ifadeyle "tatil 5 güne çıktı".
TATİL DEĞİL "İDARİ İZİN"
Oysa sonradan çıkan bu yarım gün için "tatil" sözü hem yanlış hem de oluşturduğu algı nedeniyle bazı durumlarda çok tehlikeli. Kanunda yazdığı şekliyle "Kurban Bayramı; Arife günü saat 13:00'ten itibaren 4.5 gündür" (Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun Md. 2).
"Ne olmuş canım. Bakanlar Kurulu toplanır, bu yıl için süreyi uzatır" diyemiyoruz. Çünkü "Ücretli hafta ve bayram tatili ile ücretli yıllık izin hakları ve şartları kanunla düzenlenir" (Anayasa Md. 50/4). Yani bırakın yarım günü, 1 saat bile "tatil"in uzatılması kanun olmadan mümkün değil.
Bu durumda aslında yapılacak olan, 3 Ekim 2014 Cuma günü memuru "yarım gün idari izinli" saymak ve bunu da Resmi Gazete'de yayımlanacak genelgeyle duyurmak olacak.
İDARİ İZİNDE HUKUKİ SÜRELER DURMUYOR
Tatil ile idari izin arasındaki en önemli fark ise davalar ve idareye başvuru gereken diğer bazı önemli işler bakımından gün hesabında ortaya çıkıyor. Resmi tatillerde bu işlerdeki süreler işlemezken idari izinde işlemeye devam ediyor. Danıştay ve Yargıtay'ın görüşü de bu şekilde (Danıştay 7. Daire, 23.11.2004 tarih,
E. 2002/2748, K. 2004/3013; Yargıtay 5. Hukuk Dairesi, 09.04.2002 tarih, E. 2002/3530, K. 2002/8499).
SON GÜNE BIRAKMAYIN
Yani son günü arife gününe (3 Ekim 2014 Cuma) gelen bir dava açma, cevap verme, itiraz veya temyiz etme süreniz varsa "nasıl olsa tatil, bayramdan sonra hallederim" demeyin. Hatta arife günü saat 13:00'e kadar memur bulup işinizi bitirememe riski de büyük olduğundan siz en iyisi işinizi son güne bırakmayın.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2014.10.02 08:18