Cumhuriyet Halk Partisi Bursa İl Başkanlığı, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü ölümünün 79. Yıldönümünde, Atatürk Anıtı önünde gerçekleştirdiği törenle andı.
Çok sayıda partilinin katıldığı törende, İl Örgütü adına konuşan İl Sekreteri Muharrem Or, 10 Kasım'ı yas günü olarak görmediklerini ifade ederek; "ilke ve devrimlerini, fikir ve ideallerini daima yaşatacağımız, bu uğurda mücadele etmekten ve çalışmaktan asla kaçınmayacağımız önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü anma günüdür" dedi.
CHP Bursa İl Başkanlığı, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü ölümünün 79. yıldönümünde, Atatürk Anıtı önünde gerçekleştirdiği törenle andı. Törende İl Başkanı Şadi Özdemir, PM Üyesi Orhan Sarıbal, Milletvekili Erkan Aydın, Geçmiş dönem Milletvekili Abdullah Özer, İl Eski Başkanı Zafer Yıldız, İl Yöneticileri, İl Kadın Kolları, İl Gençlik Kolları ve yönetimleri, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda partili de hazır bulundu. İl Örgütü adına konuşmayı İl Sekreteri Muharrem Or yaptı.
"Çağdaş Türkiye Cumhuriyeti'nin ve partimizin kurucusu, önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü vefatının 79. Yıldönümünde saygı, minnet ve özlemle anıyoruz" diyen Or konuşmasına şöyle devam etti: "Birinci paylaşım savaşı sonunda işgal altındaki ülkemizi bağımsızlığına kavuşturan, savaşmaktan yorgun düşmüş, yoksulluk içindeki halkımızın özgür, üreten ve eğitimli, çağdaş bireyler haline gelmesini sağlayan önderimiz Mustafa Kemal Atatürk, bütün dünyada saygıyla anılan eşsiz bir devlet adamı ve askeri bir dehadır. Devrimci kişiliği ile bir ulusa bağımsızlığını kazandırmış ve devamında da ülkemizin kalkınabilmesi için üretimden bilime, eğitimden sanata daha pek çok alandaki çağdaş gelişmelere ve devrimlere öncülük etmiştir. "Türk milletinin karakterine ve adetlerine en uygun olan idare, Cumhuriyet idaresidir" sözüyle Türk halkının bağımsızlığına düşkün karakterini ve aynı zamanda devletine bağlı vatanperver yapısını vurgulamış, halkını yüceltmiştir."
SONSUZA DEK YAŞAYACAK
Muharrem Or Mustafa Kemal Atatürk'ün büyük bir devrimci olduğunu vurgulayarak; "Gerçekleştirdiği bütün devrimler, Türkiye'nin önünü açan, dünya ülkeleri içinde saygınlığını artıran, halkını refaha ulaştıran devrimler olmuş, ülkemizin ve halkımızın ilerlemesi için kararlı ve büyük adımlar atmıştır" dedi. Bu sebeplerle 10 Kasım tarihini bir yas günü olarak görmediklerini ifade eden Or; "Atatürk ilke ve devrimlerini, fikir ve ideallerini daima yaşatacağımız, bu uğurda mücadele etmekten ve çalışmaktan asla kaçınmayacağımız önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü anma günüdür. Mustafa Kemal Atatürk bizim için devrimdir, devrimciliktir. Mustafa Kemal Atatürk; Cumhuriyettir. Mustafa Kemal Atatürk; bağımsızlıktır. Mustafa Kemal Atatürk; eşitliktir, adalettir, haktır, bu değerler için mücadeledir. Mustafa Kemal Atatürk; fikir ve inanç özgürlüğüdür, hoşgörüdür, barıştır. Mustafa Kemal Atatürk hem ülkemiz hem de bizim için bu değerlerin ve daha fazlasının karşılığıdır. Bugün burada sadece ülkemizin ve partimizin kurucusunu anmıyor, onu tanımlayan tüm bu değerlerin önemini de bir kez daha hatırlıyoruz. Atamızın bize en büyük mirası olan Türkiye Cumhuriyeti, nesillerdir bize ulaşan ve bizden sonraki kuşaklara da ulaştıracağımız bu değerler sayesinde sonsuza dek yaşayacaktır. Bu duygu ve düşüncelerle Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü bir kez daha saygı ve minnetle anıyor, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum" diyerek konuşmasını tamamladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.11.10 12:21