Cumhurbaşkanı Erdoğan Ağrı mitinginde konuştu. Gerçekleştirdiği mitingde Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'da açıklamalarda bulundu. Erdoğan, "Refah beklentilerini karşılamak için gece gündüz çalıştık", Fahrettin koca ise, "Bugün 50 yataklı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesini hizmete açıyoruz. Ağrı'ya hayırlı olsun" ifadelerinde bulundu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Ağrı mitinginde açıklamalarda bulundu.
Açıklamalarından satır başları şöyle;
Yüreği de sevdası da davası da Ağrı Dağı'ndan yüce insanların memleketi Ağrı'da bugün bir kez daha sizlerle birlikte olmaktan memnuniyet duyuyorum. Bin yıllık vatanımız Ağrı, asırlarca irfanımıza, kültürümüze, değerlerimize dağı gibi yüce bir gönüllülükle sahip çıktı. Bu şehrin insanları çalışkanlıklarıyla, sabırlarıyla, duruşlarıyla farklarını gösteren birer metanet abidesidir. Gezişine kurban olduğum Ağrılı kardeşlerim 2019'da tercihini AK Parti'den yana yaparak muhabbettimize karşılık vermişti. Mayıs ayı seçimlerinde arzu ettiğimiz neticeleri alamamış olsak da 31 Mart'ta tercihini AK Parti'den yana yapacağına inanıyorum.
"CHP'YE BİLE YEDEK TEKERLEK YAPACAK DURUMA DÜŞTÜLER"
Türkiye Yüzyılı vizyonu ile gözümüzü geleceğe diktik. Sordum ne kadar? Burada da 40 bin kişinin olduğunu emniyetten aldım. Maşallah. Bu 40 binle beraber 31 Mart'a yürüyor muyuz? Yine birileri çıkmış tek parti faşizmini hortlatmak için CHP ile bir olup sizlerin iradesine ipotek koymaya çalışıyor. Bu uğurda yasakların, hukuksuzlukların ve baskıların sembolü olan CHP'ye bile yedek tekerlek yapacak duruma düştüler.
"YEPYENİ BİR TÜRKİYE VAR"
Ne dünya eski dünya ne Türkiye eski Türkiye. Artık demokrasisi ile yönetim biçimi ile tüm kalkınma altyapısı ile yepyeni bir Türkiye var. Dün Ağrı Ankara'ya, İstanbul'a çok uzaktı, Antalya'ya çok uzaktı. Dünyaya da çok uzaktı. Bugün ise Türkiye'nin ve dünyanın her yeri Ağrılı kardeşlerim için iletişim ve ulaşım teknolojilerini emirlerin sunmamız sayesinde bir adım, bir tık mesafede.
"KİRLİ PAZARLIK PEŞİNDELER"
Parasını verenin tepe tepe kullandığı terör örgütünün bu ülke ve insanı ile derdinin olmadığı ortaya çıktı. Siyasi temsilcileri de İstanbul'da ve başka yerlerde kirli pazarlıklarla kendi ikballerini kotarmanın peşindeler. CHP'li belediye başkan adaylarının buram buram ırkçılık, ayrımcılık kokan tüm söylemlerine seslerini çıkarmayanlar mı sizin hakkınızı savunacak. Bu bölgeyi arka bahçeleri kabul edip kendi ülkesine ihanete varan saldırılar yapanlar mı Ağrılı kardeşlerimin geleceğini inşa edecek.
"BUNLAR İÇİN ÖNEMLİ OLAN TEK ŞEY ALDIKLARI EMİRLER"
Bugüne kadar bunların bir eserini gördünüz mü? Bunların en Ağrı umurlarında ne Van umurlarında ne Diyarbakır umurlarında. Bunlar için önemli olan tek şey İstanbul'daki Brüksel'deki, Berlin'deki, Washington'daki ağa babalarından aldıkları emirlerdir. Fırsatını bulan da soluğu oralarda alıyor zaten.
"GECE GÜNDÜZ ÇALIŞTIK"
Önümüze çıkan fırsatları ve imkanları en iyi şekilde değerlendirmeliyiz. Cumhuriyet tarihi boyunca Ağrılı kardeşlerimizin yaşadığı sıkıntılar da elbette var ama bunların hiçbiri kirli senaryoların bahanesi olamaz. Biz işkencecilerden hesap sorarak milletimizin bu dönemle hesaplaşmasını da gerçekleştirdik. Bu ülkenin her eksiği gibi sizlerin hak, özgürlük, adalet, altyapı, üstyapı, refah beklentilerini karşılamak için gece gündüz çalıştık. Sizi ananızın ak sütü gibi helaliniz olan haklarınıza ve hizmetlerinize kavuşturmak için çıtayı hep daha yükseğe koyarak bugünlere geldik. Şimdi de Türkiye Yüzyılı ile dünyanın en güçlü, müreffeh ülkeleri arasındaki yerimizi almaya hazırlanıyoruz. Biz milletimize Türkiye Yüzyılı şehirlerini depreme dayanıklı yapılarıyla, ulaşımıyla, hep birlikte yükseltmeyi teklif ediyoruz. Onlar birbirleri ile kavga etmekten, birbirlerine höykürmekten ülkeye ve millete dair herhangi bir meseleyi gündemlerine almaya vakit bulamıyor.
"SIFIR SONUÇLU SİYASETİN MİLLETE FAYDASI YOK"
Derdi terör örgütüne payandalık etmek olanın hayali o kadar olur. Bunların hepsini bir araya toplayın, sonra çarpın, bölün, çıkartın geriye kalacak olan hep sıfır olur. Sıfır sonuçlu siyasetin de ne ülkeye ne millete faydası dokunur. Bunun için biz hep eser ve hizmet siyaseti diyoruz.
FAHRETTİN KOCA'DAN AÇIKLAMALAR
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, "hastaların, hastanede rehin kalmasına tanık olduk. Bugün uçak ambulanslardan konuşuyoruz. Paletli ambulanslar kar, kış, yokuş demeden hastalara ulaşıyor. Dünyada hiçbir sağlık sisteminin geçmişiyle bugünü arasında böyle bir fark yok." dedi.
Bakan Koca, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla Ağrı'daki Dörtyol Kavşağı'nda düzenlenen miting öncesi yaptığı konuşmada, Cumhuriyet'in yakın tarihinde, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın verdiği önemle, ilk kez ülke insanının sağlık hizmetlerinde layık olduğu seviyeye kavuştuğunu söyledi.
Sağlığın, insan saadetinin temelinin yanı sıra aynı zamanda gelişmenin, ilerlemenin, güçlü bir toplum olmanın da şartı olduğunu dile getiren Koca, "Sağlık yoksa, insan hayallerinden uzaktır. Sağlık varsa, gayret sahibi ve muktedirdir. Cumhurbaşkanımızla hem bir açılış hem de sizlerle aynı havayı teneffüs etmek için buradayız. Yapılanların heyecanını paylaşmak ve yeni hizmet taleplerinizden ilham almak istiyoruz. Bunun için buradayız. Bizler hizmet verirken, yatırım yaparken, adil şekilde herkesin beklentilerini, ihtiyacını karşılama amacındayız." diye konuştu.
Koca, Türkiye'nin sağlık alanında kaydettiği gelişmeyle insanına en nitelikli hizmeti sunan ülkeler arasında üst sıralarda olduğunu vurgulayarak, "Eskiden tedaviye ulaşmak, nice eziyete göğüs germek anlamına geliyordu. Hastaların, hastanede rehin kalmasına tanık olduk. Bugün uçak ambulanslardan konuşuyoruz. Paletli ambulanslar kar, kış, yokuş demeden hastalara ulaşıyor. Dünyada hiçbir sağlık sisteminin geçmişiyle bugünü arasında böyle bir fark yok." ifadesini kullandı.
"Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesini hizmete açıyoruz"
Son 22 yılda diğer illerde olduğu gibi Ağrı'da da modern sağlık altyapısı kurduklarını anlatan Koca, şu bilgileri paylaştı:
"Ağrı'da devlet hastanesi sayısı 7, toplam yatak kapasitesi ise 280 idi, bu eskimiş hastanelerin yerine her ilçede 1, il merkezinde 2 olmak üzere yeni 9 hastane yaptık. 400 yataklı Ağrı Eğitim ve Araştırma Hastanemiz dahil olmak üzere yatak kapasitemiz 873'e ulaştı. Mevcut aile sağlığı merkezlerimizi yenileyip sayılarını 52'ye yükselttik. Biri Ağrı merkezde diğeri ise Doğubayazıt ilçesinde olmak üzere 2 ağız diş sağlığı merkezini hizmete açtık. Bugün ise 50 yataklı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesini hizmete açıyoruz. Ağrı'ya hayırlı olsun. Ağrı'da Eğitim ve Araştırma Hastanesine ek olarak maliyeti yaklaşık 692 milyon lirayı bulacak olan 300 yataklı kadın doğum ve çocuk hastanesinin inşasına başladık. Süratle tamamlayarak hizmetinize sunacağız."
Sağlık Bakanı Koca, ülke insanına layık olabilmek için tüm güçleriyle çalışacaklarını belirterek, "Milletimize daha çok hizmet üretmek için önümüzde bir fırsat ve tercih günü var. 31 Mart günü tercihinizi Türkiye Yüzyılı'ndan yana yapacağınızdan eminim. Türkiye'nin inşa ve ihya sürecinin devamı, Ağrı'nın ihyası için tercih bellidir. Mübarek ramazan ayının rahmet ve bereketi üzerinize olsun." sözlerini sarf etti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2024.03.14 14:17