MERSİN'de düzenlenen 'Çöpsüz Deniz' etkinliği kapsamında, çeşitli üniversitelerden gelen yaklaşık 60 dalgıç, deniz kirliliğine dikkat çekmek için deniz dibinde temizlik çalışmasına başladı.
Ekolojik Yaşam Girişimcileri ve Gönüllüleri Derneği (EKOLOG) tarafından organize edilen ve 2013 Akdeniz Oyunları Koordinatörlüğü'nün ana sponsorluğunda yapılan 'Çöpsüz Deniz' adı verilen etkinlik, Adnan Menderes Bulvarı Fenerbahçeliler Meydanı sahilinde başladı. İki gün sürecek etkinliğin ilk gününde Türkiye'nin dört yanından gelen dalgıçlar, deniz dibinde keşif çalışması yaptı. Çalışmalara AKUT, Sahil Güvenlik Komutanlığı ve Deniz Polisi de destek verdi. Saat 09.00 sıralarında başlayan etkinlik kapsamında hazırlıklarını tamamladıktan sonra denize dalan dalgıçlar, ellerindeki fotoğraf makineleri ve kameralarla deniz dibini görüntüleyip keşif çalışması yaptı. Etkinliğin yarınki bölümünde tespit edilen çöplerin denizden çıkarılarak sahilde bulananlara gösterileceği bildirildi.
EKOLOG Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Alper Girgeç, etkinliğin amacının deniz kirliliğine dikkat çekmek olduğunu, denizin üzerindeki berraklığın, güneş ışıltılarının yanında deniz altındaki dünyayı da insanlara göstermeyi amaçladıklarını söyledi. Girgeç, şöyle dedi:
"Doğayı temiz kullanmamızın, hepimizin hayatına etki edeceğini vurgulamak istiyoruz. Şu anda Türkiye çapında 7 üniversiteden gelen arkadaşlarımız burada. Onun dışında AKUT, Sahil Güvenlik Komutanlığı ile Deniz Polisi de bize destek veriyor. Balıkesir, Kıbrıs, İzmir, Ankara ve Adana'dan gelen arkadaşlarımız deniz dibinden çıkaracakları pislikleri burada insanlara gösterecekler."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.04.06 15:23