Antalya'nın Aksu İlçesi'nde 20 öğrenci, zehirlenme şüphesiyle hastaneye götürüldü. Veliler taşan kanalizasyon yüzünden çocukların rahatsızlandığını savunurken, olayla ilgili inceleme başlatıldı.
Aksu İlçesi'ne bağlı Kurşunlu Köyü'nde bulunan Kurşunlu İnci Kalender İlköğretim Okulu'nda bazı öğrenciler, karın ağrısı ve kusma şikayeti üzerine velileri tarafından hastaneye götürüldü. Çocukların sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenilirken, Sağlık Müdürlüğü ekipleri içme ve kullanma suyundan, Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü ise okuldaki yemekhaneden örnekler aldı.
TEHLİKELİ BİR DURUM YOK
Olayla ilgili açıklama yapan Vali Yardımcısı Turan Eren, 20 öğrencinin Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne götürüldüğünü, 16'sında rahatsızlık tespit edildiğini dile getirdi. Sağlık İl Müdürlüğü ile Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü'nce olayla ilgili araştırma yapıldığını vurgulayan Turan Eren, "Şu an itibariyle tehlikeli bir durum yok. Hastanede kimse yok. Ama neden olduğuyla ilgili de araştırmalar devam ediyor" dedi.
OKULDAN TELEFON GELDİ
Öğrenci velilerinden Mustafa Sarı, dün öğretmenin telefon etmesi üzerine okula geldiğini ve çocuğunu hastaneye götürdüğünü belirtirken, "Çocuğun karın ağrısı şikayeti olduğunu söylediler. Çocuk hasta, kusuyor, ishali var, ateşi var, halsiz. Sağlık ocağına ve hastaneye götürdüm, net bir sonuç bildirilmedi. Serum bağladılar, sonra biraz rahatladı" diye konuştu.
ÜŞÜTMÜŞ, TERLEMİŞTİR DİYE ALDIRMADIK
Bir başka veli Nevzat Kaplan ise olayın kanalizasyonun taşmasıyla alakalı olabileceğini ifade ederek, "Benim çocuğum saat 10.30 gibi rahatsızlandı. Ama burada yemek yemedi. Bu olayın suyla ya da kanalizasyon taşmasıyla alakalı olduğu söyleniyor. Okulun içinde de koku var. Yemekle ilgisi yoktur diye düşünüyorum. Çocuk üşütmüş, terlemiştir diye aldırış etmedik. Akşamdan çoğu arkadaşımızın çocuğu hastaneye gitmiş. Onlarda da bir vakaya rastlanılmamış. Yemekten ya da başka bir şeyden zehirlenmiştir diye bir şey yok. Okul yönetimi herhangi bir açıklama yapmadı" diye konuştu.
LAĞIM SUYU TAŞMIŞ
Kurşunlu Köyü eski muhtarı Ali Doğan da kanalizasyon suyunun taştığını ve okulun içine dolduğunu savunurken, şikayetler artınca sabah saatlerinde okulun temizletildiğini iddia etti. Eski muhtar Ali Doğan, "Lağım suyu taşmış, borular tıkanmış, su yüzeye vurmuş. Pislik orada herkes görüyor. Çocuklar da burada oynuyor. Çocuklar okulun içinde de koku olduğunu söylüyordu" ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2014.01.18 11:05