Yıldırım Belediyesi, tarihe ve tarihte yer alan simge isimleri anmaya devam ediyor.
Yıldırım Belediyesi tarafından geleneksel olarak düzenlenen "Osmangazi'nin Oğlu Çobanbey'i Anma Törenleri" bu sene de düzenlendi. Mollarap Mahallesi Çobanbey Türbesi önünde gerçekleştirilen törende; Çobanbey anısına mevlüd okutularak, gelen konuklara pilav ve ayran ikram edildi. Tören başında mehter takımının seslendirdiği eserler, Çobanbey'i Anma Törenlerine katılan konukların beğensini topladı.
Açılış konuşmasını yapan Umurbey Mah muhtarı Hayri Gürkoru Yıldırım belediyesine teşekkür ederken , Tarihçi Hüsamettin Kaplan, Çoban bey' in hayatı hakkında bilgi vererek, tarihteki öneminden bahsetti.
Yıldırm Belediye başkan Remzi Yeprem , daire müdürleri, mahalle muhtarlar ve çok sayıda mahalle sakinlerinin katıldığı anma töreninde Yıldırım Belediye Başkan Vekili Yaşar Elmas bu tür anma törenleri ile ecdadımızı anarak tarihin korunduğunu söyledi.
Anma töreninin ardından Yeni Mahalleye, Yıldırım Belediyesi tarafından yaptırılan Işıklar Parkı'nın açılışı gerçekleştirildi
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.01 15:58