Çikolata ve gazlı içeceklerin habis tümörün şekerle beslenmesinden dolayı kanser dedektörü olarak kullanılabileceği öne sürüldü.
Çikolata, gazlı içecek ve diğer şeker içerikli gıdaların çok yakın zamanda kanseri tespit için kullanılabileceği belirtildi. Bilim insanları yeni geliştirdikleri bir teknikle vücudun ne kadar şeker emdiğini takip ederek hastalıkları tanımlayabiliyor. Kötü huylu tümör hızlı gelişmesi için sağlıklı dokulardan çok daha fazla glükoz (basit şeker) tüketiyor. Londra Kolej Üniversitesi'nden uzmanlar MRI taraması kullanılarak bu glükoz alımına bakabiliyor. Uzmanlar şeker tüketildikten sonra tümörlerin parladığının görüntüsünü tespit etti. Bu önemli buluşun standart radyoaktif tekniğe daha güvenli ve basit alternatif olacağı ve 18 ay içinde hazır duruma geleceği kaydedildi. Radyasyon ihtiyacı sebebiyle mevcut teknik hamile kadın ve çocuklara tavsiye edilmiyordu. Sadece büyük hastane ve bazı özel merkezlerde yapılabiliyordu. Buna karşılık MRI tesisleri daha yaygın. Bu, hastaların daha az ziyeret etmesi anlamına geliyor. Ayrıca yan etkisinin de olmadığı belirtiliyor. Ucuz ve güvenli olan bu yeni teknik hastaların daha fazla yaşamasına katkı sağlaması umut ediliyor.
UCL İleri Biyomedikal Görüntüleme Merkezi'nden Prof. Mark Lythgoe elde ettikleri bu sonuçların beklenmedik olduğunu söyledi. Lythgoe "18 ay önce MRI taramasıyla glükoz hareketlerini almanın olası olduğuna inanmak kesinlikle imkansızdı. Ama araştırmamız bunun yapılabileceğini ispatladı. Kola veya meyve suyu veya diğer şekerli gıdaları tüketildikten sonra bu yapılabilir" dedi.
Araştırma Nature Medicine dergisinde yayımlandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2013.07.09 07:28