CHP Osmangazi İlçe Başkanı İsmet Karaca, Osmangazi'de ciddi şekilde otopark sorunu yaşanırken, belediyenin Çarşamba ve Çiftehavuzlar'da yaptırdığı 370 araçlık otoparkların 5 mahalleye hizmet verecek olmasının son derece komik olduğunu söyledi.
Mesut DEMİR-Ersel NALBANT/BURSADABUGUN.COM
CHP Osmangazi İlçe Başkanı İsmet Karaca, Osmangazi'de ciddi şekilde otopark sorunu yaşanırken, belediyenin Çarşamba ve Çiftehavuzlar'da yaptırdığı 370 araçlık otoparkların 5 mahalleye hizmet verecek olmasının son derece komik olduğunu söyledi.
"BU BELEDİYENİN BECERİKSİZLİĞİ"
Uludağ Üniversitesi Wamtes Tesisleri'nde düzenlenen basın toplantısında konuşan CHP Osmangazi İlçe Başkanı İsmet Karaca, 2012 yılında da Bursa'nın en büyük ilçesi olan Osmangazi'de temel sorunların çözümüne yönelik yeterli çalışmaların yapılmadığını gördüklerini belirterek, görevdeki 4 yıl boyunca en çok övülen, en başarılı iş olarak gösterilen otoparkların bomboş olmasının beceriksizlikle açıklanabileceğini kaydetti.
"18. MADDE UYGULAMASI YAPILMIYOR"
Osmangazi'de sorunların büyüyerek devam ettiğinin altını çizen Başkan Karaca, ""İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'nün çalışmalarını incelediğimizde, 2012 yılında Osmangazi Belediyesi'nde yeni bir 18. Madde uygulaması yapılmadığını, daha önceki yılda yapılan 18. Madde uygulamasına vatandaşlarca yapılan itirazların incelendiğini görüyoruz. 2012 yılı içinde bin 831 adet inşaat ruhsatı verilmesine karşılık, 69 adet yapı kullanma izni verilmiş olmasını belediye başkanınca araştırılması gerektiğini düşünüyorum" dedi.
"OSMANGAZİ'DE OTOPARK FACİASI YAŞANIYOR"
2012 yılında Aktarhüssam Mahallesi katlı otoparkının projelendirildiğini, başka otopark projesi üzerinde çalışılmadığını gördüklerini ifade eden Başkan Karaca, "Merinos-Çarşamba yeraltı otoparkı 320 araçlık ve Fatih-Çiftehavuzlar Kapalı Otoparkı 50 araçlık kapasiteye sahip olup 5 mahalleye hizmet verecekmiş. Bu durum son derece komik olmuştur. Eğer otopark yönetmeliği bölgeleme planlarında 5 mahalle için bu bölge otoparkı düşünülmüşse bu gerçek faciadır. Sayın Dündar, otoparkların kaç tanesini yaptığını ve yapamadıklarını açıklamasını istiyoruz" diye konuştu.
"OSMANGAZİ NİLÜFER'E GÖÇÜYOR"
Osmangazi'nin özellikle kent merkezinden Nilüfer'e doğru ciddi bir göç söz konusu olduğunu hatırlatan İsmet Karaca, "Geçmiş dönemde kentimizin prestij bölgesi olan birçok mahallemiz bugün çöküntü bölgesi haline gelmek üzeredir. Orta ve üst gelir grubu Nilüfer'e doğru göçüyor, ilçemizin sosyal yaşamı belediyenin baskıcı ve kısıtlayıcı uygulamalarıyla sürekli gerilemektedir" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.04.26 12:32