CHP Bursa İl Örgütü, Kurban Bayramı sebebiyle bir bayramlaşma programı düzenledi.
MERVE DENİZ EKİCİ - CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
CHP Bursa İl Örgütü, Kurban Bayramı sebebiyle Kültürpark Özgen Kafe'de bayramlaşma programı gerçekleştirdi.
Gerçekleşen bayramlaşma programına Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, CHP Bursa Milletvekilleri Orhan Sarıbal ve Hasan Öztürk, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Mudanya Belediye Başkanı Deniz Dalgıç, Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, Harmancık Belediye Başkanı Haşim Ali Arıkan, Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem, CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, Önceki dönem Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, CHP ilçe başkanları, belediye meclis üyeleri ve çok sayıda vatandaş katılım gösterdi.
"CHP OLARAK ÜZERİMİZE DÜŞEN GÖREVİN BİLİNCİNDEYİZ"
CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, "Bugün 15 Haziran. Bundan 7 yıl önce, Ankara Güvenpark'ta başlayan hem parti tarihimize, hem de demokrasi tarihimize geçmiş adalet, yürüyüşünün yıldönümü. Hakkın, hukukun ve adaletin yok edildiği ülkemizde, halkımıza umut olmuş o büyük ve haklı yürüyüş bugün hala devam ediyor. Çünkü bugün, halkımızın tüm kesimleri derin bir adaletsizlik ile karşı karşıya. Türkiye çok yorucu bir deneyimden geçiyor. 1 aylık insan emeğinin 1 aylık kiraya yetmediği, emeklimizin can çekiştiği, çocuk işçi oranının yüzde 22'yi aştığı, 10 yaşındaki çocukların, sırtında çimentoyla inşaatta ter döktüğü günlerden geçiyoruz. Çedes garabetiyle, okuldaki çocukları mezar gezisine götürdükleri, mesem eliyle çocukları mezara koydukları günlerden... Elbette bizler, böylesine sancılı bir süreçte, Cumhuriyet Halk Partisi olarak üzerimize düşen tarihi görevin bilincindeyiz" dedi.
"HALKIMIZIN TALEPLERİNE CEVAP VEREN ÇİZGİDE İLERLEYECEĞİZ"
Yeşiltaş, "Partimizin siyaset pratiği her geçen gün daha dinamik, kamucu ve yoksul halkımızın taleplerine cevap veren bir çizgide ilerliyor. Emekli mitingi, çay mitingi, buğday mitingi ve laiklik karşıtı uygulamalara karşı kararlı duruşumuz, işte bu anlayışın sonucudur. Aynı zamanda, Türkiye'nin mevcut siyasi gündemi, daha fazla sorumluluk almayı gerektirdiğinden; özgüveni yüksek, sorunları çözmeye talip ve buna muktedir bir parti olduğumuzu herkese çekinmeden gösteriyoruz. Bu doğrultuda, kazandığımız yerel seçimlerden sonra Marmara Belediyeler Birliği Başkanlığı'na Mustafa Bozbey, Tarihi Kentler Birliği Başkanlığı'na Mansur Yavaş, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanlığı'na Ekrem İmamoğlu seçildi.Belediye başkanlarımızı bir kez daha tebrik ediyor aldıkları sorumluluktan dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz. Değerli mücadele arkadaşlarım, Cumhuriyet Halk Partisi'nin cevherinde yatan halkçılıktır. Halkçılık olmadan Cumhuriyet Halk Partisi olmaz. Bunun için, 47 yıl aradan sonra kazandığımız Bursa'da ve kazandığımız ilçelerimizde halkçı uygulamaları hemen hayata geçirmeye başladık" şeklinde konuştu.
"İKTİDARIN ARİFESİNDEYİZ"
Yeşiltaş son olarak, "Yoldaşlarım, Bizlerin umudu hiçbir zaman sönmedi ve sönmeyecek. Türkiye'yi aydınlık yarınlara çıkarana kadar mücadeleye devam edeceğiz. Dün olmadı ama yarın elbette olacak. Bugün bayramın arifesindeyiz. Ama hiç kimse unutmasın ki aynı zamanda genel iktidarın da arifesindeyiz. İnanın başaracağız. Mutlaka başaracağız. Yarınları birlikte kuracağız" açıklamalarında bulundu.
"BU BİRLİKTELİĞİ KORUYACAĞIZ"
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, "Gülümseyen Bursa'nın gülümseyen insanları. Nissn ayında yine tam da bu noktada, hatırlarsınız. Ne kadar güzelsiniz, ne kadar harikasınız' diye. Ramazan Bayramı'nda demiştim ki 'Bursa'ya baharı da bayramı da erken getirdik'. İşte, bu başarının mimarı, itici gücü, Bursa'nın sosyal belediyecilikle tanışmasıyla sizinle bir araya geldik. Bir arada olduğumuzda neleri başarabileceğimizi gösterdik. Sıra, bu birlikteliği koruyarak daha güzel günleri inşa etmekte. Bunu da başaracağız" açıklamalarıyla Kurban Bayramı'nı kutladı.
Bozbey, "Dünyanın tüm coğrafyalarında savaşların olmadığı, barışın kardeşliğin hüküm sürdüğü, insan haklarının ihlal edilmediği, Gazze'de yaşanan katliamları kınıyor, son bulmasını diliyorum" ifadeleriyle Gazze'de yaşanan olayları kınadı.
"KENT ANAYASASI'NI BURSALILARLA OLUŞTURACAĞIZ"
Başkan Bozbey, "hedef net, rota belli. Yol haritamızda belliydi, daha da netleşti. Adım adım ince işçilik zamanı. Kültür ve sanatı, tarihi dokusu ve en önemlisi güzel insanları ile daha yaşanabilir bir kent yapacağız. Hep birlikte başaracağız. Hedefimiz, kentimizi hakettiği yere taşırken yüzlerin gülümsemesini görmek. Bunun için kimseyi ötekileştirmeden, herkesin hizmetlerden eşit şekilde yararlanması ilkesiyle çalışmalarımızı başlattık. İlk tohumları ektik, ekmeye de devam ediyoruz. Bu şehrin anayası diye tabir ettiğimiz Kent Anayasası'nı birlikte oluşturacağız. Bursa bununla birlikte örnek gösterilebilir bir kent olacak. Tarihiyle, turizmiyle, tarımıyla Bursa'yı dünya kentleriyle yarışabilir hale getirmek boynumuzun borcudur" dedi.
"İNSAN ÖNCELİKLİ BELEDİYECİLİĞİ TÜM YURDA YAYDIK"
Başkan Bozbey, "Bursalılar sosyal belediyeciliğin ne olduğunu farkına varmaya başladılar. Adil ve eşit anlayışla nasıl belediyecilik sunulduğunun şimdi farkına varmaya başladılar. Bursalılar bunun için yıllarca bekledi. O fırsat geldi. O fırsat sadece Bursa için gelmedi. İstanbul Büyükşehir Başkanımız ve Türkiye Belediyeler Birliği Başkanımız Ekrem İmamoğlu, Ankara Büyükşehir Belediye ve Tarihi Kentler Birliği Belediye Başkanımız Mansur Yavaş, İzmir Büyükşehir Belediye ve Türkiye Sağlıklı Kentler Başkanı Cemil Tugay Türkiye Yağlı Güreşler Birliği Başkanı Ahmet Akın ve büyük başarılara imza atan Büyükşehir, İl, İlçe Belediye Başkanlarımız örnekler. İnsan öncelikli belediyecilikle yurdun dört bir yanına yayan belediyelerdir. Sadece yönettiğimiz şehirleri değil tüm Türkiye'yi gülümsetme fırsatıdır. Gücümüz ve birikimimiz var" açıklamalarında bulundu.
"İKTİDAR KENDİ NORMALİNİ HAYATTA TUTUYOR"
CHP Bursa Milletvekili Orhan Sarıbal, "Uzun zamandır mücadele yürütüyoruz. Bu mücadelenin parçası yerel yönetimlerdir. Omuzlarımızdaki yük ve sorumluluk artmıştır. Toplumun çok geniş beklentileri var. 20 yıldır AKP iktidarının zulmüne maruz kalmış Bursa, artık nefes almaktadır. Partiye emek veren tüm arkadaşlarımızın, demokrasi özlemiyle yanan herkesin beklentileri vardır. Toplumun birikmiş onlarca sorunu, Mehmet Şimşek'in dayattığı İMF programı, milletimizi zora sokan ekonomik koşullar. Ekonomi, adaletC insan hakları, demokrasi, gençlerin sorunları, bunlara baktığımızda çok birikmiş, çözümsüzlüğe doğru giden tarihsel süreci yaşıyoruz. İktidar kendi normalini hayatta tutmaya devam etmektedir. Saray kendi normalini her gün gözden geçirerek hayatın içinde tutmaktadır. Normalleşme siye zaman kaybederken iktidar elini altına koymadan hepimizin üzerine düşünmemiz gereken yönetmeliği devreye soktular. Dayanışarak, ayrışmayarak üstesinden gelmeliyiz. Yaşadığımız tarihsel süreç, bizi dayanışmacı bir kültüre sürüklemektedir. Keyifle bayram kutlaması yapamıyorum. Çünkü çok sorun var. Çok dert var." şeklinde konuştu.
"ORTAK AKILLA YERELDEN İKTİDARA GİDEN YOLU İNŞA ETMEK ZORUNDAYIZ"
CHP Bursa Milletvekili Hasan Öztürk, "20 yıllık dev gibi iktidarın sorunlarını milletvekilimiz anlattı. 1 nisan sabahı da Bursa'da güzel şeyler olmaya başladığını görüyoruz. Artık Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş değerlerinin fabrika ayarlarına dönmeye başladığının temellerini bayramlarımızda atmaya başladık. Altı oku Türkiye Cumhuriyeti güneşi doğmaya başlamıştır. Bize düşen o güneşi Türkiye ittifakıyla ülkenin tepesine çıkartmak ve bu altı okla 85 milyonu aydınlatarak problemleri çözmektir. Bu mücadele yerel yönetimlerle başlamıştır. Bilinçle hata yapabiliriz fakat yanlış yapma lüksümüz yok. Ortak akılla, yerelden iktidara giden yolu inşa etmek zorundayız. Mutlak güç mutlaka yozlaştırır. Yozlaşan toplumun kurtuluşu çok kolay olmaz, ağır bedelleri olur" dedi.
"BİZ ARTIK İCRA MAKAMINDAYIZ"
Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Biz artık icra makamındayız. Biz çok kavga ettik, biraz onlar kavga etsin. Biz icraat makamıyız. Mazbatayı almamızın 70. Günü. Osmangazi olarak şunu çok iyi biliyoruz, 5 yıl 5 gün gibi geçeceği için hızlı başlamayı tercih ettik. Bayramdan sonra açılışların, temel atmasının vakti de gelecek. Veteriner Fakültesi ile anlaşma imzaladık. Bu protokolle haftada 2 gün öğrenciler ağırlıklı kısırlaştırma ve tedavilerle barınağımızda olacaklar. Kadınlarımıza ücretsiz spor salonu açacağız" şeklinde konuştu.
Erken seçim konusuna değinen Başkan Aydın, "Bunlar niye önemli? Müneccim değiliz ama bu seçim 2028'de olmaz diyorum. En geç 2026'da olacak. Bu erken seçim geldiğinde bakılacak olan vitrinler belediyelerin icraat ve hizmetleri olacak. İyi iş yaptıysak millet CHP memleketi yönetebilir diyecek. Bütün Türkiye'de güzel çalışmalar oluyor. Anında çözüm üretiyoruz böyle çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
"TARIM ALANLARINA TEK BİR ÇİVİ ÇAKTIRMAYACAĞIZ"
Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, "Bayramlarda hep bir arada oluyoruz, birbirimizle karşılaşıp fikir alışverişinde bulunuyoruz. Bunun kıymetini bilmeliyiz. Çok uzun zamandır görmediğimiz kalabalıklar görüyoruz. İktidar olmanın, yöneten olmanın duygusu, kendi yoldaşlarının yanında olması bambaşka duygu. Erkan Başkan'ın dediği gibi sorunlara daha hızlıca çözüm buluyoruz, hızlı çözmeye çalışıyoruz. İktidar yerel yönetim başarılarının nereye gittiğini biliyor. Tasarruf adı altında bir şeyler yayınladılar biliyorsunuz. Bir şey yapmadan seçime gitmemizi istiyorlar. Engelleri ortadan kaldırmasını biz de biliyoruz. yeşile, doğaya, kültüre karşı çok büyük saldırılar var. El ele verip dayanışlamalar yaparak önüne geçeceğiz. Tarım alanlarına tek bir çivi çaktırmayacağız" şeklinde konuştu.
"CHP'NİN İKTİDAR KALACAĞINA YÜREKTEN İNANIYORUM"
Mustafakemalpaşa Belediye Başkanı Şükrü Erdem, "Yerel seçimler akabinde yine birlikteydik. Zamanında Mustafakemalpaşa'ya aday olacak birini bulamamışlardı. Destan yazdık. Hemşehrilerime teşekkür ediyorum. Bu zaferi kazanmamıza destek olan herkese teşekkürler. İlk belediye başkanı olduğumuzda tablo çok vahimdi. Ama bunlar maaş bile ödeyemezler diyorlardı. Ödenecek para da yoktu kasada da para yoktu. Benim bir adım atmam gerekiyordu. CHP'nin sosyal belediyecilik anlayışına gölge düşürmemem gerekiyordu. Belediyenin borcunun herkes tarafından bilinmesini istedim. Bazı dinamikleri hayata geçirerek maaşları ödeyebilecek hale geldik. CHP iktidar olarak kalacaktır, yürekten inanıyorum" dedi.
"YAPACAKLARIMIZ ÜLKEYİ YÖNETEBİLECEĞİMİZİ GÖSTERMESİ AÇISINDAN ÖNEMLİDİR"
Mudanya Belediye Başkanı Deniz Dalgıç, "Ağır bir ekonomik kriz var. Bütün belediye ve yerel yönetimleri de etkiliyor. Bir de tasarruf tedbirleriyle gelen kararname bizi pek çok açıdan zora sokuyor. Bu zorluklara rağmen başkanların hepsine ben teşekkür etmek istiyorum. Bir teşekkürüm de sizlere. Geçen bayramda 'lütfen bize yanlış yaptırmayın' demiştim. Hemşehrilerimiz bize karşı çok hoşgörülü. Bazı şeyler sizin beklediği ve bizim umduğumuz çabuklukta olmayabiliyor. Herkes çok güzel ifade etti. Yapacağımız hizmetler bizim ülkeyi yönetebileceğimizi göstermesi açısından çok önemlidir. Bu bizim için bir sınav. Hep birlikte oyunu kazanacağız" ifadelerini kullandı.
"SANAYİCİMİZİ KÜSTÜRMEYİP HALKLA HAREKET EDECEĞİZ"
Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, "Bizim umudumuz var. Zenginliğimiz bizim birliktelik ve mücadelemizden kaynaklanıyor. İnsan çeşitliliği ve dinamitiyle örnek olabilecek bir ilçe Gemlik. Mazeret üreterek karşınızda olmayacağız. Yüklendiğimiz sorumluluğu biliyoruz. Yönetimlerimiz ve birlikte hareket etme kabiliyetimizle bütün zorlukların altından kalkacağımıza inanıyoruz. Sanayicimizi küstürmeyeceğiz, halkımızla birlikte hareket edeceğiz. Usulsüz hiçbir şeye izin vermeyeceğiz. Kanun nezdinde bana ve vatandaşa karşı bir yükümlülük getirmiyorsa vatandaşın lehine karar vereceğiz" açıklamalarında bulundu.
Harmancık Belediye Başkanı Haşim Ali Arıkan, "Söylenecek her şeyi başkanlarımız söyledi. Caddemizde ve ülkemizde özgürlüğün kol gezdiği nice bayramlar diliyorum" açıklamalarıyla kısa bir konuşma gerçekleştirdi.
Bursa Bölge, 2024.06.15 11:54