Bursa'nın can damarı olan Nilüfer Çayı hala zehir akıyor. Yıllardır yaptıkları tüm şikayetlerin göz ardı edildiğini söyleyen Çayönü köylüleri; ürünlerini bu çaydan suladıklarını, yalnızca kendilerinin değil Bursa'nın zehirlendiğini belirterek isyan bayrağını çekti.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Temiz akması için uğruna kampanyalar başlatılan Nilüfer Çayı, zehir akıyor. Bursa'nın yaz kış denize akan tek deresi olan Nilüfer Çayı, fabrikaların kimyasal atıkları ile her geçen gün kirlenirken, kötü koku Bursa'yı sardı. Büyükşehir Belediyesi atık sularını doğaya bırakan işletmeleri anlık olarak online takibe alsa da sonuç değişmedi. Mudanya'ya bağlı Çayönü köylüleri, onca eylemden sonra bir arpa boyu yol alınamayınca isyan bayrağını çekti. Geçtiğimiz yıl 'Nilüfer Çayı Temiz Aksın' kampanyasını başlatan köylüler, bu yıl da kötü kokudan şikayetçi. Özellikle akşam saatlerinde artan kötü kokuyla yaşamak zorunda kalan Çayönü, yetkililerin hiçbir adım atmadığını belirterek tepki gösterdi.
BU KOKUYU DUYAN YOK MU?
Nilüfer Çayı'nın köyü kokusundan en çok Çayönü köylüleri etkileniyor. Bursa'nın bütün pisliğinin taşındığı çay, bölgedeki köylerden geçerek Karacabey Boğazı'ndan denize dökülüyor. Ramazan ayında iftara davet ettikleri misafirlerinin kötü koku yüzünden bir an önce gitmek istediğini belirten köylüler, "Köyümüze gelenler kokudan kaçıyor. Belediyenin verdiği cezalar da caydırıcı nitelikte değil. Burada yetişen ürünleri mecburen bu çaydan gelen suyla yetiştiriyoruz. Bu ürünleri yalnızca biz yemiyoruz Bursa yiyor. Bu yalnızca bizim sorunumuz değil tüm kentin sorunu. Artık bu kokuyu çekmek istemiyoruz, biri sesimizi duysun" çağrısında bulundu.
ORMAN VE SU BAKANLIĞI ARAŞTIRDI AMA...
Ortak bir platformda buluşan; Ziraat Mühendisleri Odası, Bursa Kimya Mühendisleri Odası, Bursa Barosu, Bursa Tabipler Odası, Karacabeyliler Derneği, DOĞADER ve bölgedeki 52 köy muhtarı, her hafta bir köyde bilgilendirme toplantısı yaptı. Nilüfer Çayı'nın kirliliğinin azaltılması ve kirletici faktörlerin belirlenmesi için bir çalışma grubu oluşturulmuştu. Orman ve Su Bakanlığı Su Yönetimi'nden bir grup bürokrat, Nilüfer Çayı'nın kirlilikten arındırılmasına yönelik atılacak somut adımların belirlenmesine ilişkin izlenecek yol haritasının detaylarıyla ilgili konuları da BUSKİ Genel Müdürü İsmail Hakkı Çetinavcı ile görüştü. Büyükşehir Belediyesi birçok arıtmasız fabrikaya ceza uygulasa da Nilüfer Çayı'nın kötü kokusu değişmedi.
KİMYASAL ORANI DEĞİŞMEDİ
Kimya Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Ali Uluşahin, yapılan analizlerle birlikte sudaki kimyasal madde oranının çok yüksek olduğunu söyledi. Gerekli tedbirlerin bir yıl geçmesine rağmen hala alınamadığını belirten Uluşahin, bayramdan sonra Nilüfer Çayı Temiz Aksın kampanyası kapsamında kurulan platformun çalışmalarına başlayacaklarını söyledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.07.30 10:26