Bursa'nın Gemlik ilçesinde Çarşı Deresi projesinin 2. etabı da tamamlanma aşamasına geldi.
Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından ilk etabı 15 ay önce bitirilen Çarşı deresi projesinin 2. etabını Gemlik Belediyesi yürütüyordu. Eski Minibüs Garajı'ndan Ahmet Dural Meydanı'na, buradan da Kasaplar Caddesi'ni takiben Hükümet Konağı önünden denize kadar olan kısımdaki derenin üzerine açan ve 40 yıldır biriken çöp ve kanalizasyon atıklarını temizleyen Gemlik Belediyesi, bölgedeki kanalizasyon ve içme suyu hatlarını da yenilemişti. Dereye akan pisliğin önüne geçen ve büyük bir temizlik operasyonu başlatan Gemlik Belediyesi, dereyi denizle kavuşturma projesinde sona yaklaştı.
Gemlik Belediye Başkanvekili Refik Yılmaz, Emin Dalkıran Kordonu'nu İskele Meydanı'na bağlayacak olan köprü güzergâhına araç ve yaya çelik köprüsünün montajını yaptıklarını belirtti. Köprü montaj çalışmasını kısa sürede tamamlayacaklarını ve bölgeyi trafiğe açacaklarını vurgulayan Yılmaz, derenin denizle buluşma noktasında da çevre düzenleme, temizleme ve istinat duvarı çalışmalarının sürdüğünü söyledi.
Dereye akan kanalizasyon hatlarını da binlik borularla birlikte, Balıkpazarı, Halitpaşa ve Kayıkhane mevkii ile birlikte ana hatta bağlayacaklarını kaydeden Yılmaz, "Hem derelerimizi denizle buluşturuyoruz, hem de direk denize akan kanalizasyon ve mesken atıklarının önüne geçiyoruz. Dere daha da güzelleşecek. Gemlik'in marka değerini yükseltecek projelere imza atmayı sürdürüyoruz. Gemlik'i cazibe merkezi haline getirirken, Marmara'nın incisi, Bursa'nın vizyon kenti yapacağız. Yatırımlarımız sürecek" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2014.01.31 14:45