ÇANAKKALE İda Dayanışma Derneği üyeleri öncülüğünde çevrecilerden oluşan 26 kişilik bir grup, Cerattepe'teki eyleme destek vermek üzere otobüsle Artvin'e doğru yola çıktı.
Kazdağlarında termik santral karşıtı eylemleriyle basında yer alan Çanakkale İda Dayanışma Derneği üyeleri, bugün saat 09.00'da 18 Mart Stadyumu önünde toplandı. Grubu uğurlamaya, Çanakkale Belediye Başkanı CHP'li Ülgür Gökhan da geldi. Cerattepe'de olası bir biber gazlımüdahaleye karşı grup yanlarında iki kasa limon da götürdü.
Otobüse binmeden önce açıklama yapan Çanakkale İda Dayanışma Derneği Başkanı İlhan Pirinçciler şunları söyledi:
"Çanakkale'nin, Kazdağlarının ruhunu; İda'nın ruhunu ve mücadele azmini Cerattepe'ye taşımaya gidiyoruz. Cerattepe ve Artvin halkı özellikle son bir haftadır Türkiye'nin tüm illerinden, bölgelerinden gelen insanlarla birlikte yaşam alanlarını savunuyor. Gördüğünüz gibi ellerimizde limonlar var. Bu limonlar gösteri, şov limonu değil, 24- 26 saate yakın bir yolculuk yapacağız. Bir gece orada kalacağız. Cumartesi ya da pazar günü döneceğiz. Bu limonları, biber gazı kullanan kolluk kuvvetlerine karşı bir önlem olsun diye götürüyoruz."
'HÜKÜMETİN ÇEVRE KATLİAMLARINA DUR DEMESİ LAZIM'
Belediye Başkanı Ülgür Gökhan da, "Cerattepelilerin duygularını, mücadelelerini biliyoruz; gayet net anlayabiliyoruz. Çünkü biz de burada Kazdağları savunmasında, termik santrallere karşı, altıncılara karşı mücadelede aynı duyguları yaşıyoruz. Bugün Başbakan oradaki insanlarla toplantı yapıyormuş. Sadece Cerattepe'de değil Türkiye'nin her yerinde böyle çevre tepkileri var. Artık hükümetin çevre katliamlarına dur demesi lazım. Halkın sesini duyması lazım."
Konuşmaların ardından Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Artvin Cerattepe'ye yola çıkan dernek üyelerini uğurladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2016.02.24 15:20