Bursa'nın Nilüfer ilçesine bağlı Büyükbalıklı Mahallesi, mağdurları oynuyor. Sağlık ocağı ve okulu olmayan mahallede bir hasta olduğunda ambulansın gelme süresi ise 1 saat. Mahallenin tek umudu ise, çıkacak imar planı...
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Nilüfer ilçesine bağlı Büyükbalıklı Mahallesi muhtarı Akif Cebeci, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, "Mahallemiz tamamı yerli ve eskiye dayanan bir mahalle. Eski ismi Kebirbalıklı olan mahallemiz, kebir büyük anlamına geldiği için Büyükbalıklı adını almış. Tarihi pınarımızdan ismini alan mahallemizde zeytincilik, kara incir, kavun karpuz üretimiyle geçimini sağlıyor. 2004 yılında mahalle olduk. Nilüfer Belediyemiz, sokaklarımıza sıcak asfalt yaptı. Bazı hizmetler verdi. Büyükşehir'den de hizmet bekliyoruz ama beklentilerimize henüz cevap alamadık" dedi.
KÖY YOLUNUN ASFALTLANMASINI BEKLİYORUZ
Köy yolunun İzmir Yolu'na kadar sıcak asfalt yapılmasını beklediklerini ifade eden muhtar Akif Cebeci, "Büyükşehir Belediyemiz, köy yolunu asfalt yaparsa köylülere çok büyük iyilik yapmış olacak. 130 hanemiz, 570 nüfusumuz olan mahallemiz, küçük bir mahalle. Alt yapı sorunumuz var. BUSKİ, imar planı sorununun çözülmesini bekliyor. BUSKİ, mahallenin su deposuna 500 tonluk yeni su deposu yapacak. Şuanda kamulaştırma işlerini yapıyor" diye konuştu.
ÇEVRE YOLU EN BÜYÜK SORUNUMUZ
Köyden günde yaklaşık 150 TIR geçtiğini vurgulayan Akif Cebeci, şunları kaydetti;
"Köyün içinden geçen bu TIR'lar yüzünden çocuklarımız büyük tehlike içinde. 4 yıl oldu muhtar olalı, diken üzerinde duruyorum. Bizim en büyük sorunumuz bu. Çevre yolu biran önce açılarak kamyon ve TIR'ların köyümüzün içinden geçmemesi."
MAĞDUR BİR MAHALLEYİZ
Sağlık konusunda ciddi sorunlarının olduğuna dikkat çeken Cebeci, "Mahallemizde bir sağlık ocağı yok. Sağlık sorunu olan vatandaşlar, muayene için Görükle'ye gidiyor. Bir doktorumuz yok. Çocuklarımız okula gitmek için Görükle'ye gidiyor. Bir hastamız olduğunda ambulansın buraya gelmesi 1 saati buluyor. Bu sürede hastanın kaybedilme riski çok yüksek. İmar planı çıkar çıkmaz mahallemize bir sağlık ocağı ve bir okul istiyoruz. Biz mağdur bir mahalleyi yaşıyoruz" şeklinde konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.07.09 08:22