Bursa Büyükşehir Belediyesi BUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen alt yapı yatırımlarının tanıtımı toplantısı gerçekleşti. Toplantıda Başkan Aktaş tartışma konusu olan katı atık bedeli ile ilgili de konuştu.
RAMAZAN ACAR - ERCAN ÇALIŞIR / BURSADA BUGÜN
BUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen alt yapı yatırımlarının tanıtılacağı 'Sudan Sebepler Toplantısı' Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Muradiye Salonu'nda, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve AK Parti Bursa İl Başkan Vekili Av. Mustafa Yavuz'un katılımıyla gerçekleşti.
'Sudan Sebepler' toplantısında sunumu gerçekleştiren Başkan Aktaş Mudanya ve Gemlik Belediyeleri tarafından toplanmak istenen katı atık bedeli tartışmaları hakkında da konuşurken, "Bu bedeli vatandaşımıza yansıtmayacağız" diye konuştu.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın konuşmasından satır başları;
Su bizim yaşam kaynağımız, olmazsa olmazımız. Bursa gibi büyüm bir şehirde suyun ne kadar kıymetli olduğunu anlatmaya gerek bile yok. Bursa su konusunda çok donanımlı, deneyimli ve tecrübeli bir şehir. Birleşmiş Milletlerin aldığı kararla 22 Mart su günü olarak kabul ediliyor.
Yer küredeki su miktarlarıyla su orantılı değil. Kabul edelim ki Türkiye'de bu anlamda su kıtlığı yaşayabilecek bir ülke.
Bugün BUSKİ çatısı altında yapabileceğimiz projeleri konuşacağız. Biz suyun kesintisiz ve sağlıklı bir şekilde kullanılabilmesi için BUSKİ marifetiyle çalışıyoruz.
Hepimizin bildiği gibi içme suyu ihtiyacımızı Doğancı ve Nilüfer barajlarından yüzde 80, Uludağ pınarlarından yüzde 20 oranında kullanıyoruz. Projelerini teslim aldığımız Çınarcık Barajıyla inanıyorumki ekip arkadaşlarımız tarihe geçecek. 2050 yılına kadar inşallah Bursa su sıkıntısı çekmeyecek. 17 ilçeyi bir bütün olarak kabul ediyoruz ve herkese eşit yatırımları gerçekleştiriyoruz. Bu bağlamda İlçelerimizi birer şantiyeye çevirdiğimizi de rahatlıkla söyleyebilirim.
Tarım anlamında da büyük yatırımlarımızı yapıyoruz. 4 koldan tarımı destekliyoruz dedim ve bu kollardan biri de BUSKİ. 14 adet gölet inşa ederek çiftçilerimize destek veriyoruz. Arıtma tesislerimizi inşa ediyoruz.
Marmara denizinde arıtma tesislerimizi devreye alarak körfezle alakalı işlerimizi kolaylaştırdık.
4 yılda yaklaşık 400 bin sayaç değiştirdik. Araç parkımızda yer alan 323 adetlik iş aracımızla birlikte hizmetlerimizi en iyi şekilde sunuyoruz. Bu anlamda toplam 7 kalite belgesi ile Su Kanal idareleri arasında 1. konumdayız.
İçme suyu şebekemizi 734 noktada sürekli gözetim altında tutuyoruz.
Enerji yatırımlarımızı önemsiyoruz. Çamur yakma tesisi ve atık su arıtma tesislerinde ortaya çıkan çamurla ürettiğimiz elektrikle enerji tasarrufumuzu arttırıyoruz. Bunların dışında daha çok daha fazla yol katedeceğiz.
Sosyal sorumlulu projeleri kapsamında Milli eğitim bakanlığımızla toplamda 22 bin öğrenciye ulaştık. Çocuklarımıza su tasarrufunu anlattık.
İlk 5 Büyükşehir arasında su fiyatlarında vatandaşımıza en uygun suyu sunan belediyeyiz. Biz bunlarla uğraşırken birileri hala katı atık bedeliyle alakalı konuşuyor. Bu para İstanbul'da yok, Ankara'd yok, Konya'da yok. Birilerinin meclisi gererek algı oluşturmasını anlayamıyorum. Neden mert bir şekilde çıkıp söylemiyorsunuz? Neden biz bu parayı almayacağız demiyorsunuz? Bu para İstanbul'un hiçbir ilçe belediyesinde yok. İnşallah bu konunun açılmamasını temenni ediyorum.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.03.25 10:32