Bursaspor Kulübü Başkanı Erkan Körüstan, Pablo Martin Batalla'nın zorlu Kasımpaşa maçı öncesinde yaptığının Bursa halkına, mesleğine, hocasına ve takım arkadaşlarına saygısızlık olduğunu belirterek, "Batalla'nın içinde bulunduğu psikolojik problemler var. Bursaspor forması bu kadar ucuz değil. Batalla'nın kafasını birileri karıştırıyor ama kimse Bursaspor'dan futbolcumuzu alamaz, biz istersek satarız" dedi.
Batalla'nın yaşadığı sıkıntıları Daum'un gelmesiyle aktardığını ancak buna bir takım çözümler üretildiğini anlatan Başkan Erkan Körüstan, "Bursasporumuz'un kaptanı ve Bursasporumuz'a uzun yıllar hizmet etmiş değerli katkılarda bulunmuş Batalla ile ilgili problem var. Bursaspor forması bu kadar ucuz değil. Sanıyorum bizim de anlamadığımız Pablo'nun içinde bulunduğu psikolojik problemler var. Daum geldiğinden beri yaşanan kronolojiyi anlatacağım. Yeni bir şey değil. Pablo Eskişehir maçında Daum'a gelerek sisteminde oynayamayacağını iletmiştir. Daum da bunu kabul etmemiştir. 'Sen bu takımın yıldızı ve liderisin' demiştir. 'Sen bana uymazsın ben sana uyarım' demiştir. Geçen zaman süresinde bir çok defa da ufak tefek sıkıntılar oldu. Bunu çözdük" dedi.
"BATALLA SEZON BAŞINDA GİTMEK İSTEDİ, İYİLEŞTİRME İSTEDİ"
Batalla'nın sezon başında menajerleri vasıtasıyla gitmek istediğini, teklif olduğunu bu teklife Bursaspor da evet derse Pablo'nun gitmek istediğini ilettiğini kaydeden Körüstan, "Biz kesinlikle satma düşüncemiz olmadığını söyledik. Çok ısrarcı oldukları için İstanbul'da ikinci başkanımız kısa görüşme yaptı. Biz bu talepleri kabul etmedikten sonra menajerler 'bu talebi kabul etmiyorsanız, sözleşmede iyileştirme yapın' dediler. Rahmetli Yazıcı, iyileştirme yapmıştı, bir iyileştirme de biz yaptık. Bundan sonra Pablo düzeldi. Türk vatandaşlığı teklif ettik. Onu da kabul etti. 'Bursaspor'da bırakmak istiyorum' dedi. Ama Sivas maçından sonra yaşanan olaylar bizi hayrete düşürdü. Pablo, Sivas maçından sonra 'Daum'un kendisine tabiri caizse saygısızlık etmeye başladığını' söylemiş. Babası ve menajerini çağırmış. Babası ve menajeri Daum ile konuştuktan sonra bir problem olmadığını yanlış anlaşılma olduğunu ifade etmişler. Bu olay bütün futbolcuların önünde yatak odalarında gerçekleşiyor. İçeride olmuş. Kesinlikle bir şey yok. Daum'un saygısızlığı söz konusu değil. Bütün futbolcular buna tepki gösterir. Tercümanlar da bunu teyit ediyor" diye konuştu.
"KİMSE FUTBOLCUMUZU ALAMAZ"
Başkan Körüstan, ödemelerin bir ay gecikmeli de olsa yapıldığını belirterek, "Bir milyon 100 bin Euro ödedik. 740 bin Euro ödemeyi bu hafta yaptık. Bizimle toplantıya geldiğinde 'Daum ile çalışmak istemiyorum' dedi. 'Sisteme, sizin yaptığınız projelere dahil olmak istemiyorum' dedi. Projemizde sen de varsın' dedik. Ama ikna olur gibi oldu. birkaç saat sonra basından öğreniyoruz ki, 'Ben Bursaspor'da yokum açıklaması yapmış.' Bize de yazılı bildirmeden basın ile paylaşmış. Bursaspor forması bu kadar ucuz değil. Kimse Bursaspor'dan futbolcumuzu alamazlar. Biz istersek satarız. Şu anda Kasımpaşa maçımız var. Biz Teknik Direktör ve bütün futbolculara güveniyoruz. Bu maçı en iyi şekilde kazanacağımızı düşünüyoruz" şeklinde konuştu.
"SAYGISIZLIK CEZASIZ KALMAYACAKTIR"
Sorunun hukuki boyutu olduğunu vurgulayan Başkan Körüstan, "Bize resmi olarak bildirmedi. Malesef basından öğreniyoruz. Ama basından önce eski yöneticiler bunu nasıl öğreniyor. Birileri bunun kafasını karıştırıyor. Psikolojik olarak Pablo iyi durumda değil. Bu hareket cezasız kalmayacaktır. Geri döner, hocasından özür dilerse farklı. Yaptığı çok yanlış. Maça iki gün kala, 'oynamıyorum' demesi hem Bursa'ya, hem mesleğine hem de takıma saygısızlık. Ben yarım saat önce her şeyi zorlayarak kendisini arayıp, 'Psikolojin bozuksa izinli görelim, sen dinlen' dedim. Kesinlikle kabul etmedi" şeklinde konuştu.
BAŞARISIZLIĞIN FATURA EDİLMESİNE İSYAN ETTİ
Bu arada Daum'un Sivasspor maçının ardından Batalla'ya, "Şamil ve Murat büyük özveri gösteriyor. Senin de elini taşın altına koymanı ve kaptanlık görevini en iyi şekilde yerine getirmeni istiyorum" dediği öğrenildi. Bunun ardından başarısızlığın kendine fatura edilmesine isyan eden Batalla'nın takımdan ayrılmaya karar verdiği öne sürüldü.
NOTER ÇAĞRILDI
Öte yandan, Batalla'nın Kasampaşa maçı öncesinde tesislerdeki kampa katılmaması noter tarafından kayda geçirildiği ve tespit tutanağı hazırlandığı öğrenildi.
BATALLA BURSA'DAN AYRILDI
BURSASPOR'dan ayrılan Pablo Martin Batalla'nın menajeri aracılığıyla Kasımpaşa maçı öncesi kamp için takım akşam saatlerinde Özlüce Tesisleri'nde toplanırken Arjantinli yıldız tesislere gelmedi. Kulüp Başkanı Erkan Körüstan, telefonla ulaşılamayan Batalla'nın İstanbul Atatürk Havalimanı'nda olduğunu öğrendiklerini açıkladı.
BAŞKAHN KÖRÜSTAN:"BİZE BİLGİ VERMEDEN AYRILDI"
Başkan Erkan Körüstan, Arjantinli Batalla konusunda açıklamada bulundu. Bursaspor'un hem kaptanı hem de uzun yıllar hizmet eden Batalla ayrılışının sebepleri hakkındra açıklamalarda bulunan Başkan Körüstan, şunları söyledi:
"Yeni bir durum değil. Batalla sezonun ilk maçında teknik direktörümüz Daum'a giderek onun sisteminde oynayamayacağını iletti. Sayın Daum da bunu kabul etmedi. (Bu takımın liderisin, ben sana uyarım) diyerek rahatlattı. Batalla'nın sezon başında menajerleri teklif olduğunu ve Bursaspor evet derse Batalla'nın gitmek istediği iletildi. Biz de satmak istemediğimizi söyledik ve görüşme taleplerini reddettik. Biz kabul etmedikten sonra menajerler, (Batalla'nın sözleşmesinde iyileştirme yapın) dediler. Rahmetli Başkan İbrahim Yazıcı sonrasında bir iyileştirme de biz yaptık. Düzeldi. Jübileni burada yap, dedik. Ama Sivasspor maçından sonra yaşanan olaylar bizi hayrete düşürdü. Batalla Sivasspor maçından sonra Daum'un kendisine saygısızlık ettiğini söylemiş. Babası ve menajerini Bursa'ya çağırmış. Menajerleri görüştükten sonra hakaret olmadığını yanlış anlaşılma olduğunu söylemiş. Tüm futbolcuların içinde gerçekleşiyor. Kesinlikle Daum'un saygısızlığı söz konusu değil. Böyle olsa tüm futbolcular tepki gösterir. Tercümanlar da böyle bir şey olmadığını söylüyor. Biz tüm futbolcuların parasını eksiksiz ödüyoruz. 1 milyon 100 bin Euro şimdiye kadar aldı. 740 bin Euro da bu hafta ödeme yaptık. Toplantıya geldiğinde, (Ben Daum'la çalışmak istemiyorum. Onun sistemine, sizin projelerinize dahil olmak istemiyorum) dedi. Bize bilgi vermeden, (Bursaspor'da yokum) diye basın mensuplarına mail atmış. Kimse bizim futbolcumuzu istemeden alamaz. Gereken yapılacaktır. Şu anda Kasımpaşa maçımız var. Teknik direktörümüz ve futbolcularımıza güveniyoruz."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2013.11.22 17:31