Bursa'nın Orhangazi ilçesinde çeşitli türlerdeki sinekler ve böcekler özellikle piknik alanlarına giden vatandaşların huzurunu kaçırıyor. Yeterli ilaçlamanın yapılmadığını öne süren ilçe halkı yetkililerden acil çözüm bekliyor.
Orhangazi'de düzensiz yağışların etkisiyle sinek ve böcek popülasyonu, son günlerde havalarında ısınmasıyla daha da arttı. Halk arasında kör sinek diye bilinen sinekler sıcaklardan dolayı akşam saatlerinde Göl kenarı yada Nadır piknik alanına giden vatandaşlara adeta kabus yaşatırken, şehir merkezinde ise akşamları camlar sinekten açılamıyor.
Artan sinek istilasına karşı tepkilerini getiren Orhangazi halkı ise kent geneli ve piknik alanlarında gerekli ilaçlamanın yapılmadığını söyleyip yetkililere düzenli bir çalışma yapılması konusunda çağrı yapıyor.
Ekipler tarafından ilaçlama yapıldığı bilgisi gelse de ilçe halkı bu hizmetin yetersiz olduğu fikrinde. Sineklerden ve farklı türlerdeki böceklerin artığını dile getiren Orhangazililer, yetkililerin sivrisineklerin üreme noktalarına daha çok yoğunlaşmasını istiyor.
Bursa Bölge, 2024.06.04 08:45