Geçtiğimiz günlerde Türk-İş açlık ve yoksulluk sınırı Mart ayı sonuçlarını açıkladı. Buna göre Mart ayında açlık sınırı 4928 TL, yoksulluk sınırını ise 16 bin 52 TL olarak açıklandı. Bu açıklamalar sonrasında Bursa'da vatandaşlar ne düşünüyor? Asgari ücretin çok düşük olduğunu, bu paralarla yaşanılmayacağını söyleyenler varken onların dışında her şeyin güzel olduğunu, stokçuluk yapılması nedeniyle sıkıntılar yaşandığını söyleyenler de mevcut.
RAMAZAN ACAR / BURSADA BUGÜN
Türk-İş Mart ayı için açlık ve yoksulluk verilerini açıkladı. Türk-İş'e göre Mart ayında açlık sınırı 4928 TL olurken yoksulluk sınırı ise 16 bin 52 TL olarak açıklandı. Biz de buradan yola çıkarak Bursalılara açlık ve yoksulluk sınırını sorduk.
İşlerinin çok zor olduğunu söyleyen bir Bursalı, "Allah herkese kolaylık versin. Biz emekliyiz, evimiz de var ama yine de çok kötü zamandayız" diye konuştu.
"REİS'İN ARKASINDAYIZ"
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın arkasında olduğunu söyleyen başka bir vatandaş ise, "Reis'in yaptığı her şey olumludur. Zamlar herkese var. Biz de zam alıyoruz ama Çanakkale Kurtuluş Savaşı'nda bizim atalarımız dedelerimiz mercimek dememiş, makarna dememiş, un dememiş vatanı satmamış. Bu adam 20 senedir başımızda. Düne kadar iyiydi, şimdi ne oldu da hemen bir anda insanlar ters döndü? Ben bunu anlayamıyorum" dedi.
"KÜRDAN PARASI BİLE DEĞİL"
Asgari ücretin artması gerektiğini belirten bir başka vatandaş ise, "Şu anki şartlara göre asgari ücretin 6250 TL alması gerekir. 4250 lira üsttekilerin kürdan parası bile değil ama bizim için 30 gün ekmek parası. Bunun için Türkiye'de yaşamak çok zor. Normal şartlarda evi kira olan, öğrenci okutan bir aile 6500 liraya zor geçinir. Allah yardımcımız olsun" diye belirtti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.03.31 12:09