Enflasyonda 2023 tablosunun netleşmesinin ardından emeklilerin alacağı zam oranı da belli oldu. SSK ve Bağ-Kur emeklileri yüzde 37,57 zamma hak kazanırken memur emeklilerinin ise zam oranı yüzde 49,25 olarak açıklandı. Biz de Bursalı vatandaşlara, 'Emekli maaşlarına gelen zam oranları hakkında ne düşünüyorsunuz?' diye sorduk.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Enflasyonda 2023 tablosunun netleşmesiyle emeklilerin maaşlarına yansıyacak zam oranı da belli oldu. SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin maaşına yüzde 37,57 oranında zam yansıyacağı belirtilirken, memur emeklilerinin ise zam oranı yüzde 49,25 oldu. Bursalı vatandaşların çoğu zam oranını yeterli bulmazken, kimisi de memur ve SSK, Bağ-Kur emeklilerinin arasındaki zam oran farkından yakınarak aldıkları maaşlarla geçinemediklerine dikkat çekti.
"OLACAK İŞ Mİ?"
Emekli maaşlarına yansıyan zam oranını yeterli bulmayan SSK emeklisi bir vatandaş, geçinemediğinden yakınarak, "Cebimde 30 lira var. Ayın 26'sında maaş alıyorum. Memur emeklilerine yüzde 50 zam yapıyorlar bize yüzde 37. Olacak iş mi?" diye tepki gösterdi.
Zam oranından memnun olmadığını dile getiren bir başka vatandaş, "Bize veriyorlar kaşıkla, kendilerine alıyorlar kepçeyle. Geçinebilmemiz mümkün mü?" dedi.
"BÜTÜN EMEKLİLER TÜİK'TEN DAVACIYIZ"
Enflasyonun önüne geçilmezse gelen zamların yeterli olmayacağını ifade eden emekli öğretmen, "Beklentim enflasyonun düşmesi fakat düşecek gibi de gözükmüyor. Enflasyona göre emekli maaşlarına da zam gelmeli. Bütün emekliler TÜİK'ten davacıyız. Nedir bu pahalılık böyle? Hiç zam yapmasınlar. Enflasyonda yükselmesin" diye konuştu.
Bursa Bölge, 2024.01.05 10:07