Kış lastiği zorunlu mu? Lastik bayileri, Bursalıları uyararak kış lastiğinin takılması için kar yağmasını beklememelerini istedi. Kış lastiği konusunda önerilerde de bulunan lastik bayileri, merak edilen soruları yanıtladı.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Kış lastiği zorunlu mu? Lastik bayileri, Bursalıları uyararak kış lastiğinin takılması için kar yağmasını beklememelerini istedi. Kış lastiği konusunda önerilerde de bulunan lastik bayileri, merak edilen soruları yanıtladı.
GÜVENLİĞİ ÜST NOKTADA TUTUYOR
Pirelli Güney Marmara Bölge bayii Günmarlas Genel Müdürü Çetin Tokat, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, kış lastiğinin sadece karda faydalı olan bir lastik olmadığını, aynı zamanda gizli buzlanmada, kış koşullarında ya da yağmur havalarda da hamurundaki silikon oranı yüksek olduğu için güvenliği en üst noktada tutabilen bir lastik olduğunu vurguladı.
1 ARALIK-1 NİSAN ARASI ZORUNLU
Araç sahiplerine kış lastiği kullanmaları konusunda çağrı yapan Çetin Tokat, "Kanunen şuanda tüm araçlar kapsama girmedi. Ancak yönetmelik gereği yük ve yolcu taşıyan araçlara kış lastiği zorunluluğu getirildi. Sanıyorum 1 Aralık itibariyle 1 Nisan'a kadar kış lastiği zorunluluğu Bursa'da geçerli olacak. Hem yol güvenliği hem de can güvenliği açısından kış lastiği kullanılması faydalı olacaktır" diye konuştu.
BUZLANMALARDAN KORKMAYAN LASTİK
Kış lastiğinin hamurundan kullanılan kimyasal maddesi ve desenleri nedeniyle yola tutunmasının yüksek olduğuna işaret eden Çetin Tokat, "Kış aylarında özellikle gizli buzlanmalarda çok faydası var. Araçlar karın derinliğinden dolayı kaza yapmıyor, gizli buzlanma dediğimiz küçük buzlanmaları fark edemediğimiz için o yola girdiğimizde kontrolü kaybediyoruz. Kış lastiğinin yapılması bu nedenle güvenliği arttırıyor" dedi.
KAR YAĞMASINI BEKLEMEYİN ÇÜNKÜ...
Bursalıların kış lastiğini taktırmak için kar yağmasını beklememesi uyarısında da bulunan Tokat, "Kış lastiğine kar lastiği diyenler oluyor. Biz kış lastiği demeyi tercih ediyoruz. Kış lastiği kar yağdığında değil, yağmurlu havalardaki küçük buzlanmalarda takılması gerekiyor. Yani sadece kar değil, tüm kış koşulları için kış lastiği gerekir. Bu yüzden Bursalılar, kış lastiğini taktırmak için kar yağışını beklemesin. Kar yağdığında sürücüler kış lastiği taktırmak için yoğunlaşıyor. Hem bu yoğunluk oluşmadan hem de kış aylarında güvenli yol seyir etmek için biran önce lastiklerini değiştirmeliler" şeklinde konuştu.
KIŞ LASTİĞİ TAKILMAYINCA TRAFİK KİLİTLENİYOR
Yasanın çerçevesinin genişletilmesi gerektiğini savunan Tokat, "Kış lastiği zorunluluğu Avrupa'nın bütün ülkelerinde yapılıyor. bizde de genelde zorunlu olması gerekiyor. Kış lastiği takmayan bir sürücüden dolayı şehrin birçok noktasında trafik tıkanıyor. Akşam evine gitmek isteyen insanlar yollarda bu yüzden telef oluyor. Kış lastiği toplumsal bir alışkanlık haline gelmesi lazım. Nasıl Avrupa'da kış lastiği zorunluluğu ile ilgili tarih konuluyorsa bizim de bunu yapmamız lazım. Trafik kazalarını önlemek, zaman kaybını ortadan kaldırmak için bu zorunluluğun genişletilmesi lazım" diye konuştu.
KIŞ LASTİĞİYLE ULUDAĞ'A ÇIKILIR
Kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki farkı da anlatan Tokat, "İkisi arasında desen farkı var. Kış lastiği yağmurlu ve karlı havalarda suyu yararak lastiği yere temas etmesini sağlar. Yaz lastiği ise bunu yapamadığı için sağa sola kayar. İkisinin de kimyasal yapıları farklıdır. Lastiklerde sürtünme katsayısı diye bir şey vardır. Lastiğin tutunma özelliği sürtünme katsayısı ile ölçülür. Kış lastiğinde bu katsayı çok yüksektir. Kış lastiğini yazın kullanmamak lazım. Yazın kullandığımız zaman ses yapar, yakıt tüketimini arttırır ve erken aşınır. Kış lastiği takan bir araç Uludağ'a rahatlıkla çıkabilir" şeklinde konuştu.
ÇIKARILAN LASTİKLER NEREDE SAKLANMALI?
Geçen yıl yaşanan kış lastiği yoğunluğuna da değinen Tokat, geçen yıl getirilen kış lastiği zorunluluğundan dolayı hem üretici, hem bayii, hem de vatandaşın buna hazır olmadığı için kış lastiği bulmakta zorlandıklarını, bu yıl aynı yoğunluğun yaşanmayacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Kış lastiği alarak yaz lastiğini nerede saklayacağını düşünenlere de seslenen Tokat, lastik bayilerinin depolarında çıkarılan lastiklerin cüzi bir miktarda saklanabildiğini, bayi depolarında saklanan lastiğin daha uzun ömürlü olduğunu belirtti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.12 09:02