Bursa'nın Orhangazi, Gemlik, İznik ve Orhangazi Ziraat Odası Başkanları başta zeytin olmak üzere Bursalı tarım üreticilerinin sorunlarını ve isteklerini iletmek üzere Ankara'ya giderek Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ve Ziraat Odaları Genel Başkanı Şemsi Bayraktar ile bir araya geldi.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
Yapılan görüşmede Bursalı oda başkanları, daha önceden hazırladıkları raporları Bakan Yumaklı'ya sundu. Toplantının verimli geçtiğini söyleyen Orhangazi Ziraat Odası Başkanı Dinçer Dimrit, 'Bursalı üreticilerin en büyük sorunlarından biri olan ürünlerini hak ettiği değerde satamaması konusunu verimli geçen toplantıda detaylı bir şekilde ele aldık' dedi. Önceki gün Bursa'nın Mudanya, Gemlik, İznik ilçelerinin Ziraat Odası Başkanları, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ve bakan yardımcıları ile bir araya geldi.
Uzun süren görüşmede başta Bursalı zeytin üreticilerinin en büyük sorunlarından biri olan ürünlerini hak ettiği değerde satamaması konusunu detaylı bir şekilde ele alındı.
Toplantıda Bursalı Ziraat odaları başkanları hazırlanan kapsamlı raporu ve çözüm önerilerilerini Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı'ya sundu, ayrıca Marmarabirlik, Tarım Kredi ve Tariş gibi kurumların politikalarının çiftçiden yana yeniden düzenlenmesi gerektiği dile getirildi.
Yapılan görüşmede Tarım ve Orman Bakanı Yumaklı ile bakan yardımcılarından, Bursalı Ziraat Odaları başkanlarının dile getirdiği sorunların çözümü için ivedilikle harekete geçileceği belirtilirken, özellikle ilgili kurumlarla hızlıca görüşülerek çözüm odaklı çalışmaların hayata geçirileceğinin sözü alındığı öğrenildi.
Bursalı Ziraat Oda başkanları daha sonra Ziraat Odası Genel Başkanı Şemsi Bayraktar'ı genel merkezinde ziyaret etti ve Bakan ziyaretine ilişkin bilgiler verilerek durum değerlendirmesi yapıldı.
Ziraat odaları genel başkanı Şemsi Bayraktar ise Bakan ile yapılan görüşmede dile getirilen konuların sıkı takipçisi olacağını ve üreticilerimizin haklarını savunmak adına gereken tüm çalışmaları sürdüreceğini ifade etti.
Yapılan Ankara ziyareti sonrası açıklama yapan Orhangazi Ziraat odası başkanı Dinçer Dimrit, 'Bölgemizdeki üreticilerimizin alın terinin karşılığını alması ve zeytinimizin hak ettiği değeri bulması için Ziraat Odası olarak mücadelemize devam edeceğiz. Bu görüşmelerin olumlu sonuçlarını hep birlikte göreceğimize inanıyoruz' dedi.
Bursa Bölge, 2024.12.03 13:12