Bursa'da Yüksek Öğretim Kurumlar Sınavı'nın ilk oturumu Temel Yeterlilik Testi'nde (TYT) ter döken öğrenciler saat 13:00 itibarıyla okullardan çıkış yaptı. Türkiye'de 3 milyondan fazla öğrencinin girdiği TYT'de Bursalı öğrencilerden kimisi Türkçe sorularının çok zor olduğunu ifade ederken, kimisi de matematik sorularının daha zor olduğunu belirtti.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
13:00 itibarıyla sona eren TYT'de öğrenciler 165 dakika ter döktü. Sınav sonrası değerlendirme yapan öğrencilerden çoğu Türkçe dersinin matematiğe kıyasla zor olduğunu söylerken kimisi fen ve matematik sorularının zorluğundan bahsetti. Heyecanlı bekleyişi sürdüren aileler okul önlerinde yoğun kalabalık oluşturdu.
"MATEMATİKTE ZORLANDIM"
İlk oturum olan TYT'den çıkan YKS öğrencisi, "Türkçe kolaydı. Biraz matematikte zorlandım. Fen ve sosyal de kolaydı. Daha çok yorum soruları vardı, bilgi soruları yoktu" dedi. Üniversite hedefinin sınıf öğretmenliği olduğunu söyleyen öğrenci, "AYT'ye hazır hissediyorum ama çok heyecanlıyım. Bilmiyorum yapabilecek miyim" ifadelerini kullandı.
"MATEMATİK KOLAYDI"
Sınavın güzel geçtiğini söyleyen öğrenci, "Fen biraz zordu. Matematik kolaydı, çok zor değildi" dedi. Hedefinin Otomotiv Mühendisliği bölümü olduğunu belirten öğrenci, AYT sınavında da fen sorularının zorlayacağını düşündüğünü aktardı.
"MATEMATİK BAYA ZORDU"
Matematik sorularının zor olduğunu söyleyen YKS öğrencisi, "Türkçe'de zordu ama matematik baya zordu. Hedefim Mimarlık Bölümü. Bursa veya Eskişehir'de okumak istiyorum. AYT'de de beni matematiğin zorlayacağını düşünüyorum" dedi.
"DİĞER DERSLERE GÖRE MATEMATİK KOLAYDI"
Türkçe'nin daha zor olduğunu söyleyen öğrenci, "Diğer derslere göre matematik daha kolaydı. Diğer senelere göre matematiği bu yıl kolay tutmuşlar. Hedefim Bilgisayar Mühendisliği veya Yazılım Mühendisliği" dedi.
Bursa Bölge, 2023.06.17 14:40