Yıldırım'da meydana gelen ölümlü doğalgaz zehirlenmesiyle ilgili BURSAGAZ, baca bağlantılarının standartlara uygun olmadığı ve odada menfezin bulunmadığını bildirdi.
BURSAGAZ'dan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi;
"Değirmenli Kızık Mh Aydın Sk No:10/D1 adresinde, zehirlenme vakası meydana gelmiş, olayda maalesef bir vatandaşımız hayatını kaybederken, bir vatandaşımız da ağır olarak hastaneye kaldırılmıştır. Olayla ile ilgili ihbar 155 polis ekipleri tarafından saat 11:10'de Bursagaz acil 187'ye bildirilmiştir. Bursagaz ekipleri olay yerine saat 11:18' de ulaşmıştır. Bursagaz acil müdahale ekipleri 8 dakika içinde olay yerine ulaşarak, binaya giden doğalgazı kesmiş ve gerekli emniyet tedbirlerini almıştır.
Bursagaz tarafından yapılan ilk kontrollerde ortamda 400 Ppm karbon monoksit değeri ölçülmüş, bacalı sobanın baca bağlantılarının standartlara uygun olmadığı ve odada menfezin bulunmadığı tespit edilmiştir. Yapılan inceleme doğrultusunda ilgili adres projesinin Bursagaz tarafından 2008 yılında onaylandığı Hermetik soba ve Ocak olarak kabulünün yapıldığı tespit edilmiştir.
Yapılan detaylı inceleme sonucunda aşağıdaki eksiklikler tespit edilmiştir:
Bursagaz tarafından onaylanan hermetik sobanın standartlara uygun olmayan bacalı soba ile değiştirildiği ve değiştirilen sobanın teknik şartnamelere uygun olmayan bir şekilde baca bağlantısının yapıldığı tespit edilmiştir. Ayrıca bina bacasının doğalgaz sobası kullanmaya uygun olmadığı ve çatıda ki baca yüksekliklerinin standartlara aykırı olduğu anlaşılmıştır. Olayın ardından Bursagaz tarafından sayaç ve cihaz vanaları mühürlenmiştir.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) mevzuatına göre; "Müşteri, iç tesisatı veya mevcut iç tesisatta yapılacak tadilatı, bedeli karşılığında sertifika sahibine projelendirir, inşa ettirir. Müşteri tarafından yaptırılan iç tesisatın proje onayı, yapım uygunluk kontrolü ve işletmeye alınması, dağıtım şirketinin yükümlülüğündedir." denilmektedir. Ancak mezkûr adreste yapılan tesisat tadilatının projesiz ve Bursagaz'ın onayı olmaksızın yaptırıldığı Bursagaz yetkilileri tarafından açıklanmıştır.
Bursagaz yetkilileri tarafından yapılan açıklamada; Bursagaz'ın kamuoyuna görsel ve yazılı basın yoluyla sürekli yaptığı bilgilendirmelerde, iç tesisatın Bursagaz'dan yetki almış sertifika sahibi firmalar aracılığıyla projelendirilmesi ve yapımının zorunlu olduğunu, ayrıca yapılan tesisatın mutlaka Bursagaz tarafından onaylanması gerektiği vurgulanmaktadır. Bu vesileyle tüm Bursalıları bir kez daha, Bursagaz'ın bilgisi dışında doğalgaz tesisatlarına kesinlikle müdahale edilmemesi, tadilat yapılmaması, ihtiyaç olması durumunda ise, Bursagaz'ın bilgisi ve onayı ile iç tesisatın veya mevcut iç tesisatta tadilatın yapılması yönünde önemle uyarıyoruz.
Ayrıca yaşanan bu elim olay vesilesiyle doğalgaz kullanıcıları can ve mal güvenliklerinin temini için, doğalgaz cihazlarının, bacalarının ve tesisatlarının yıllık temizlik ve bakımlarını yaptırmamışlarsa, yaptırmaları, tesisatlarının güvenli doğalgaz kullanımı için uygun olup olmadığını Bursagaz'a kontrol ettirmeleri hayati önem taşımaktadır."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.03.04 15:50