'Esnafın Sesi' programında bu hafta Bursa'nın Yıldırım İlçesine bağlı Otosansit İş Merkezi'nde küçük esnafa mikrofon uzattık ve 'İşler nasıl gidiyor?' diye sorduk.
MERVE DENİZ EKİCİ - CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
'Esnafın Sesi' programında bu hafta Bursa'nın Yıldırım İlçesi'ne bağlı Otosansit İş Merkezi'nde küçük esnafa mikrofon uzattık ve sektörlerinde durumların nasıl ilerlediğini sorduk.
Sanayide çalışarak geçimini sağlayan birçok işçi mevcut ekonomiden şikayetçi olduğunu dile getirdi.
Mekanik işiyle ilgilenen bir sanayi ustası geçen seneye kıyasla sektörün 'dandik' ilerlediğinden bahsetti. Usta, "Buranın sahiplerine söylemek istiyorum dükkan sahiplerini arayıp kirayı yükseltmesinler. Yazık günah küçük esnafa. Benim bu sene buraya dükkan açalı 15 gün oldu. Daha öncelerde gelseydim daha iyiydi. 25 senedir bu işin içindeyim. Çırakken daha memnunduk şu an değil" dedi.
Kadın sanayi çalışanı sanayide kadın olmanın zorluklarına değindi, "Bir kadın olarak her işi yapabileceğimize inanıyorum. Ancak bulunduğumuz konum itibariyle, müşteri portföyü ve çalışanlar insanlar itibariyle evet zorlanıyorum. Görünürde buranın işletmecilerinden birisiyim ama gelen müşteri benimle muhatap olmak istemiyor ya da ben bir şey söyleyince bunun geçersiz olduğuna inanıyorum kendince" şeklinde konuştu.
Sanayide elektrikçi dükkanı işleten ve elektrik tesisatıyla ilgilenen usta, geçen seneye kıyasla işlerin yarı yarıya düştüğünü açıkladı. Usta, "Projeli çalıştığımız için projeler 3-4 katına çıktı. İnsanlar bu konudan rahatsız yatırım yapmak istemiyorlar" dedi.
Bursa Bölge, 2024.10.12 10:10