Bursa Uludağ Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü, Avrupa Atık Azaltma Haftası kapsamında bir dizi etkinlik düzenledi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Bursa Uludağ Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörlüğü tarafından Avrupa Atık Azaltma Haftası'na özel Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi'nde etkinlik gerçekleştiriliyor.
Uludağ Üniversitesi Sürdürülebilirlik Koordinatörü Prof. Dr. Arzu Çahantimur'un konuşmasından satır başları şöyle;
Avrupa atık haftası ile ilgili size kısaca bilgi vermek istiyorum. Umuyoruz ki atıklarımızı azaltmak konusunda destek olacak bir hafta. Topluma bilinç yaratmak en önemli amaç bu etkinliklerin. Çok çeşitli etkinlikler ve çalışmalar yapılıyor dünyada. Dijital kanallardan tanıtılıyor. Birbirimizi bilinçlendirmek günlük hayatımıza yansıması için bizleri özendirmek bu tarz etkinliklerin amacı. Bu senenin teması, ikinci kez ambalaj atıkları üzerine yapılmış. İkinci olmasına rağmen çok ciddi miktarlarda tüketimimiz olduğu için tekrar ele alınmış. Artık yaşamsal döngüsünün son aşamasına baktığımızda belediyelerin yüksek oranda kullandığı ürünler. 173 kilogram fazla ambalaj atığı üretilmiş. Bir birey olarak topluma nasıl katkı sağlayabileceğimiz bu etkinliğe katıldığınız için hepinize çok teşekkür ediyorum.
Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Feridun Yılmaz'ın konuşmasından satır başları şöyle;
Doğal kaynaklar ekonomisi iktisat bölümünde hocayım ben. Uğraş alanımıza düştüğü için de bizi de ilgilendiren bir konu. Sanayi devreminden sonra fosil yakıtlarından enerji üretiliyor. Şimdi de bunun içine doğuyoruz. Fosil yakıtlar üzerinden ürettiğimiz enerjiden sonsuz bir enerji üretebileceğiz diye düşünürken öyle olmuyor. Çünkü fosil yakıtlar bitiyor. Riskle karşı karşıya olduğumuzu görüyoruz. Onun telaşıyla ekoloji hareketleri ortaya çıkmaya başlıyor. Akademik branşlar alanlarda özel uzmanlık alanlarının oluşmaya başladığını görüyoruz. Sürdürebilir çevrenin mevcut refah seviyemizi koruyarak devam edip edemeyeceğini araştırıyorlar. İnsan eliyle dönüştürebilirsek, bunu insan eliyle de durdurulabiliriz diyenler var. Çok görünür bir gerçek var. Mevcut tüketim döngümüzde ısrar edersek bu topluma zarar verecektir. Tedbirlere sadece bir akademik çalışmada kalmadığını, somut politika örneklerine yansıdığını görüyoruz. Bakanlık isminde iklim değişikliği var. Bizde üniversite olarak sürdürülebilirlik marifetiyle gerekli tedbirleri almaya çalışıyor. İyi bir çevre zenginliğine sahip kampüsümüz var. Etkinliği organize eden herkese çok teşekkür ediyorum.
Bursa Bölge, 2023.11.22 10:13