Bursa Uludağ Üniversitesi'nde, 3 Nisan itibariyle eğitim-öğretim hibrit sistemiyle yeniden başladı. İsteyen öğrencinin yüz yüze isteyen öğrencinin de uzaktan katıldığı eğitim sisteminde Bursa Uludağ Üniversitesi kampüsünde öğrencilerin olmaması dikkat çekti. Eğitime zorunlu katılım olmadığı için öğrenciler derslere uzaktan katılmayı tercih ederek kampüslerine de gelmedi.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Bursa Uludağ Üniversitesi ve diğer üniversiteler de 3 Nisan Pazartesi günü itibariyle hibrit eğitim başladı. Eğitimin zorunlu tutulmadığı üniversiteler de öğrenciler de eğitime uzaktan katılmayı tercih etti ve Uludağ Üniversitesi kampüsü bu bahar döneminde de boş kaldı.
3 NİSAN İTİBARİYLE HİBRİT EĞİTİM BAŞLADI AMA ÖĞRENCİ YOK
YÖK Başkanı Erol Özvar, 3 Nisan'dan itibaren üniversitelerde hibrit eğitimin devam zorunluluğu olmadan yüz yüze başlayacağını açıklamıştı. Ara sınavların uzaktan yapılması, öğrencilerin okullar kapatıldığında yurtlarını ve evlerini boşaltıp yaşadıkları şehirlere dönmesi sebebiyle, 2 aylık eğitim-öğretim süreci için öğrenciler kampüslerine geri dönmedi. Uludağ Üniversitesi kampüsü pandemi de olduğu gibi bu dönem de boş kaldı. Bursa'da yaşayan ve Uludağ Üniversitesi'nde okuyan birkaç öğrenci de yüz yüze eğitim için dersliklerine geldi fakat öğrenci olmadığı için derslerine katılmadı.
"OKULA GELMEYİ DÜŞÜNEN YOK, BEN DE BUNDAN SONRA GELMEYECEĞİM"
2. sınıf İşletme bölümü öğrencisi olan Mert Ozan, sınıf boş olduğu için derse girmediğini belirtti. Ozan, "Dersi herkes uzaktan takip edebildiği için okula gelmeyi düşünen yok. Bundan sonra ben de o şekilde yapacağım. Hibrit sistemde bir değişiklik yok herkes dersini internet üzerinden izlemeye devam ediyor. Genel olarak kampüs ve fakültelerde de kimse yoktu" dedi.
"YÜZ YÜZE EĞİTİM DAHA ÖNEMLİ"
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi 1. sınıf öğrencisi, okulların kapandığı zaman diliminde yurtta kalmaya devam ettiğini söyledi. Devamında, KYK erkek öğrenci yurdunda kaldığını belirterek, "Yavaş yavaş yurtlar dolmaya başladı. Depremzedelere ayrı bir yurt açıldı diğer bloklara da misafir öğrenci olarak öğrencileri almaya başladılar. Bir haftalık dersler de bir düzenleme süreci olacakmış. Önümüzdeki hafta derslere düzenli bir şekilde başlayacaklarını söylediler. Yüz yüze eğitim daha önemli. Okula gelen ve gelmeyi düşünen arkadaşlarım da var. Görsel hafıza sebebiyle Yüz yüze eğitim, internet ortamındaki eğitimden çok daha fazla önemli" ifadelerini kullandı.
KYK YURTLARI YÜZÜNDEN ÖĞRENCİLER OKULA GELEMEMİŞ
Tekstil teknolojisi 1. sınıf öğrencisi İlknur Çetin, öğrencilerin yavaş yavaş okula gelmeye başladığını dile getirerek hibrit eğitimde yaşadığı sıkıntıya değindi. Hibrit eğitimin başladığı 3 Nisan günü dersine internet üzerinden bağlanmaya çalıştığını fakat hocasının yüz yüze dersi işleyip internet üzerinden derse bağlanmadığını anlattı. Hibrit eğitimin 2. gününde o sorunun yaşanmadığını ifade eden Çetin, okula gelmeyi düşünen arkadaşlarının olduğunu fakat onların da bir sorunla karşı karşıya kaldığının altını çizdi. Okula gelmek isteyen öğrencilerin nöbetçi KYK yurtlarına başvurduğunu ancak yurtların "Şu an doluyuz, öğrenci alamıyoruz" demesiyle kendi yurtlarına yönlendirildiklerini belirtti. Öğrencilerin kendi KYK yurtlarının da nöbetçi yurtlarına yönlendirdiklerini anlatan Çetin, bu sebeple arkadaşlarının okula gelmeyi düşünmediğini vurguladı.
"2 AY KALDI KİMSE GELİP KİRA ÖDEMEZ, FAKÜLTELER BOMBOŞ"
Uluslararası İlişkiler 4. Sınıf öğrencisi Yasemin Gültekin, fakültelerde öğrenci yoğunluğunun olmadığını söyleyerek, "Hocalar yüz yüze ders yapılacak dese de dersler uzaktan da devam ettiği için sınıfta kimse olmuyor. Yine hocalarımız kamera önünde derslerini işliyorlar. Kimse olmadığı için hibrit eğitim başladığından beri yüz yüze eğitim olmadı. 1. sınıf öğrencileri için fakülte hocası 2 kişiyi odasına çağırmış geri kalan öğrenciler için de internet üzerinden eğitim yapmış. Okula da kimse gelmez çünkü okulun kapanmasına 2 ay kaldı ve bu vakitten sonra kimse gelip kira ödemez" dedi.
Üniversitelerin açılmasını istediklerini belirten Gültekin, "Ben 4. Sınıf öğrencisiyim. 2. ve 3. sınıfta da pandemi yüzünden uzaktan eğitimle geçmişti şimdi yine kapandı. Okulda hiç kimse yok bir tek biz ders çalışmak ve kitap okumak için geliyoruz" ifadelerini kullandı.
"ÖĞRENCİLER GELSE DE EV BULAMAYACAK"
Bakan Kasapoğlu isteyen okula gelebilir diye açıklama yapmıştı ama şu an için okula gelen yok diyen Berkay Hengder, "Herkes seçimleri bekliyor, belki oy verdikten sonra gelebilirler. Sınavlarda uzaktan olacağı için okula da gelmezler. Öğrenciler okula zorunlu oldukları için geliyorlardı, zorunlu olmadığı için de gelmiyorlar. KYK Yurtlarına gelen öğrenci de yok. KYK yurtlarında sadece bir yurt açık. O yurdunda kapasitesinin bir kısmı dolu. Bütün öğrenciler gelirse diğer yurtları da açmak zorunda kalırlar. Bütün öğrenciler okula gelse depremzede aileleri de yurttan çıkarmaları gerekir. Hibrit eğitim garip bir sistem oldu. 1. sınıf öğrencilerinden birkaç kişi öğrencilik hayatı yaşamak için gelmek istiyormuş. Onun dışında Görükle'de dahil okulda öğrenci yok. Evde oturan öğrenciler de 6 ay boş yere para ödememek için evlerini kapatmıştı. Onların boşalttıkları evlere de başkaları yerleşti. Öğrenciler gelse de ev bulamayacaklar" dedi.
Eğitim, 2023.04.11 17:32