BOSİAD Başkanı Abdullah Bayrak, "Üniversite-sanayi işbirliğini daha iyi noktalara taşımak için çaba sarf etmemiz gerekiyor. Çünkü buna ihtiyacımız var" dedi.
Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Arif Karademir, Bursa Organize Sanayi Bölgesi Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (BOSİAD) Başkanı Abdullah Bayrak'ı ziyaret etti. BOSİAD dernek merkezinde gerçekleşen görüşmede kurumlar arası işbirliği konuları ele alındı.
Bursa'nın gerçekleştirdiği 13 milyar dolar ihracatın 5,8 milyar dolarının Bursa OSB'den yapıldığını belirten Bayrak, "Bu durum, burada ciddi bir potansiyel, üretim var demek oluyor. Ama maalesef eksiklerimizden biri; üniversite-sanayi işbirliğini hep anlatırız, fakat bugüne kadar istenilen düzeyde uygulamaya koyamadık. Bu ilişkileri daha iyi noktalara taşımak için biraz daha çaba sarf etmemiz gerekiyor. Buna ihtiyacımız var. Öte yandan, son zamanlarda AR-GE teşvikleriyle ilgili önemli çalışmalar hayata geçirildi. Bu durum, üniversite ile sanayinin bir araya gelmesi için de bir kapı olabilir. Akademisyenlerin AR-GE projelerinin içerisine katılmasıyla alakalı ciddi teşvikler var. Bunu biraz daha hareketlendirmemiz, başarmamız lazım" dedi.
BOSİAD bünyesinde kurulan komitelerden birinin SİAD'lar ve üniversitelerle işbirliklerinin geliştirilmesi için çalışacağını da anlatan Bayrak, "Bu komitemizle ilgili sizlerle bu ilişkileri tesis etme anlamında ortak çalışmalarımızın olacağına inanıyorum" diye konuştu.
PSİKOLOJİK BARİYERLERİ ARTIK AŞALIM
Abdullah Bayrak'a yeni görevinde başarılar dileyen BTÜ Rektörü Prof. Dr. Arif Karademir de şunları söyledi:
"Ekibinizle birlikte güzel çalışmalara imza atacağınıza inanıyorum. Bu çalışmalarda bize de bir görev düşüyorsa, hocalarımızla, laboratuvarlarımızla sizlerin yanında olduğumuzu bilmenizi isteriz. Lütfen bu konuda bir çekingenlik olması, artık psikolojik bariyerleri aşalım. İmkânınız olsa ve bir üniversite kurmak isteseniz, orada ne tür çalışmalar yapılmasını istiyorsanız, biz bunları yapmaya hazırız. Daha çok yeni üniversite olmamıza rağmen Girişimci Üniversite Endeksi'ne girmiş durumdayız. Performans ölçümlendirmesinde üniversiteler arasında 15'inci sıradayız. Bu da şu demek; hocalarımızın çoğu AR-GE projesi yapıyor. Ancak öğrencilere anlattığımız derslerin, laboratuvarlarda yaptığımız testlerin sizin işinize yarar olması, bir probleminizi çözmesi lazım. Çocuklarımız mezun olduğunda sizin için değerli bir bireye dönüşecek bilgileri ona vermemiz gerekiyor. Dolayısıyla birbirimize yardım etmemiz lazım."
Üniversite-sanayi işbirliğini geliştirmek için iki tarafa da görev düştüğünü vurgulayan Karademir, BOSİAD yönetimini ve sanayicileri en kısa zamanda üniversitede ağırlamak istediklerini sözlerine ekledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2017.02.25 15:41