Bursa Tabip Odası'nın kamu kurum ve kuruluşlarını zarara uğrattığı gerekçesiyle SGK Bursa İl Müdürlüğü hakkında soruşturma izni talebini Valilik reddetti. Tabip Odası, aylık ortalama 400 ile 800 bin TL fazla ödeme aldığı tespit edilen SGK ile ilgili Valilik'in aldığı kararın iptali için yargıya gidiyor.
Bursa Tabip Odası'nın kamu kurum ve kuruluşlarını zarara uğrattığı gerekçesiyle Bursa Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunduğu SGK Bursa İl Müdürlüğü'ne soruşturma izni Valilik'ten çıkmadı. Bursa'da özel bir hastanede check-up kampanyası ile gelen kişilerden hasta olup olmadığına bakılmaksızın, tıbbi gereklilik olup olmadığı araştırılmadan tetkik istenmesinde, hastane tarafından yapılan işlemlerin SGK ya faturalandırılmasında yeterli inceleme yapmadan ödeme yapılarak zarara uğratıldığı gerekçesiyle suç duyurusunda bulunulmuştu. İl Sağlık Müdürlüğünün SGK Sağlık Sosyal Güvenlik Merkez Müdürlüğüne hitaben yazdığı 06.05.2009 tarihli yazısında söz konusu hastanenin izinsiz tarama yaptığını belirtilirken, hastanenin diğer dönemlere göre SGK'dan aylık ortalama 400 ile 800 bin TL fazla ödeme aldığının tespit edildiği açıklandı.
Bursa Tabip Odası'ndan yapılan açıklamada: "Bursa Valiliğinin 08.11.2013 tarihli soruşturma izni verilmemesine dair kararına "Özel hastanenin SGK'dan fazla ödeme aldığının tespit edilmesine rağmen, SGK İl Müdürlüğü yetkililerinin görevi ihmal ve kamu kurum ve kuruluşlarının zararına hareket edilmesi" gerekçesiyle Bursa Bölge İdare Mahkemesine sunulmak üzere itiraz etmiştir. Ayrıca Bursa Sağlık Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü yetkililerinin SGK Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünden aldıkları talimata göre hareket etmeleri nedeniyle SGK Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü yetkilileri hakkında kamu kurum ve kuruluşlarının zararına hareket etmeleri gerekçesiyle suç duyurusunda bulunulacaktır." denildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.28 10:28